Due Process - taktyczna strzelanka inspirowana Rainbow Six
Studio Giant Enemy Crab pokazało, jak prezentować w akcji będzie się gra Due Process, czyli multiplayerowa taktyczna strzelanka zainspirowana wczesnymi odsłonami cyklu Tom Clancy’s Rainbow Six.
Niezależne studio Giant Enemy Crab od ponad roku pracuje nad grą Due Process, czyli nastawioną na tryb multiplayer taktyczną strzelanką zainspirowaną takimi przebojami jak SWAT 3-4 czy pierwsze trzy odsłony cyklu Tom Clancy’s Rainbow Six. Do tej pory autorzy pokazywali jedynie wczesny prototyp, z symboliczną oprawą graficzną opartą na prostych wektorach. Deweloperzy zawsze zapowiadali jednak, że zamierzają w pewnym momencie przestawić projekt na zupełnie inny i znacznie bardziej szczegółowy styl wizualny. Teraz twórcy wypuścili krótki filmik, który daje wreszcie pojęcie o tym, jak wyglądać będzie finalna wersja gry. Due Process prezentuje się na nim intrygująco. Studio Giant Enemy Crab postawiło bowiem na rzadko widywaną stylistykę retro odwołującą się do 32-bitowych konsol, w tym zwłaszcza pierwszej generacji PlayStation.
Due Process nastawione będzie wyłącznie na rozgrywki wieloosobowe i w produkcji zabraknie trybu dla pojedynczego gracza. Podczas sieciowych bitew rywalizować mają ze sobą dwie drużyny. Jedna z nich wcieli się w kryminalistów zabarykadowanych w budynku, a druga grupa pokieruje jednostką specjalną, której członkowie otrzymają zadanie wdarcia się do wnętrza struktury i wyeliminowania wszystkich przebywających w niej wrogów.
Plany architektoniczne budynków będą generowane losowo przy każdym meczu. Dzięki temu autorzy chcą uniknąć sytuacji, w których gracze na pamięć nauczą się najbardziej prawdopodobnych lokalizacji wrogów. Przed rozpoczęciem walki każda strona będzie miała dwie minuty na przygotowanie się do bitwy. Podczas tej fazy gracze otrzymają dostęp do mapy ukazującej z lotu ptaka cały poziom i za pomocą prostego interfejsu będą mogli narysować na niej plan taktyczny, który pomoże im skoordynować działania i lepiej przygotować się do starcia. To rozwiązanie mocno przypomina mechanizmy z trzech pierwszych odsłon Tom Clancy’s Rainbow Six, choć cały system jest lekko uproszczony, tak aby przyśpieszyć tworzenie planów.
Sama mechanika walki wzorowana ma być na klasycznych taktycznych strzelankach. Łatwo więc będzie zginąć, a bezmyślne wpadanie do pomieszczeń najczęściej zakończy się zgonem postaci. W trakcie potyczek wykorzystamy szeroki arsenał uzbrojenia, wśród którego nie zabraknie granatów hukowych. Całość zostanie zaprojektowana tak, aby wymuszała ścisłą współpracę z kolegami z drużyny.
Due Process powstaje wyłącznie z myślą o pecetach. Produkcja trafi do sprzedaży najwcześniej w przyszłym roku.