Dreamfall (aka The Longest Journey) – strona, informacje o fabule, bohaterach...
Liczne prośby, petycje i postulaty jakie na przestrzeni kilku lat wystosowali fani znakomitej gry przygodowej The Longest Journey do jej twórców, firmy Funcom, opłaciły się. Już od dłuższego czasu wiemy, iż Ragnar Törnquist (szef projektu The Longest Journey) wraz z kolegami opracowuje sequel tej przygodówki. Nosi on tytuł Dreamfall, a wczoraj, na dzień przed rozpoczęciem się targów E3 otwarto jego oficjalną stronę internetową oraz ujawniono szczegóły dotyczące fabuły, miejsca akcji oraz bohaterów. Reasumując szykuje się spora dawka znakomitej rozrywki.
Liczne prośby, petycje i postulaty jakie na przestrzeni kilku lat wystosowali fani znakomitej gry przygodowej The Longest Journey do jej twórców, firmy Funcom, opłaciły się. Już od dłuższego czasu wiemy, iż Ragnar Törnquist (szef projektu The Longest Journey) wraz z kolegami opracowuje sequel tej przygodówki. Nosi on tytuł Dreamfall, a wczoraj, na dzień przed rozpoczęciem się targów E3 otwarto jego oficjalną stronę internetową oraz ujawniono szczegóły dotyczące fabuły, miejsca akcji oraz bohaterów. Reasumując szykuje się spora dawka znakomitej rozrywki.
Nie mogę się powstrzymać, żeby na wstępnie nie pochwalić panów z Funcomu, za ładne i nastrojowe grafiki jakie znajdują się na stronie gry – klimat po prostu super. Przejdźmy jednak do rzeczy.
Premiera Dreamfall (na konsolach i PeCetach) zaplanowana została wstępnie na koniec 2005 roku. Akcja gry osadzona została w tych samych realiach, w których mieliśmy okazję przebywać w oryginalnym The Longest Journey, tj. kompilacja fantasy i sceince fiction. Sama rozgrywka stanowi mieszankę elementów akcji oraz przygody (grafika 3D – widok TPP), co jest nieco odmienną formą aniżeli klasyczna przygodówka „point and click” z jaką mieliśmy do czynienia poprzednio. Autorzy twierdzą, iż inspirowali się takimi grami jak: Eternal Darkness, Silent Hill, Resident Evil, Knights of the Old Republic, Shenmue, Prince of Persia, co osobiście mnie, jako fana klasycznych gier przygodowych, nieco przeraża.
Fabuła Dreamfall rozgrywa się w dziesięć lat po wydarzeniach jakie miały miejsce w The Longest Journey. April Ryan, bohaterka The Longest Journey powraca. Mamy okazję zobaczyć jak na przestrzeni tych lat zmieniła się ze słodkiej osiemnastoletniej dziewczyny w dorosłą, pozbawioną złudzeń kobietę. Nie jest już ona jednak główną postacią nowej gry. Ta rola przypadła całkowicie nowej postaci, dwudziestoletniej kobiecie, Zoë Castillo. To ona będzie musiała odkryć kulisy konspiracji jaka obejmuje swym zasięgiem trzy równoległe światy (świat magii - Arcadia, techniki – Stark, oraz trzeci, świat poza światami – świat Zimy). W jej przygodzie pomogą jej też dwie inne postacie, wspomniana powyżej April Ryan oraz tajemniczy mężczyzna o imieniu Kian. Każdą z nich będziemy mieli lokację poprowadzić przez różne niebezpieczeństwa, pokonać napotkanych przeciwników, wykonać szereg questów, rozwiązać liczne zagadki oraz rozmawiać z napotkanymi postaciami pobocznymi. Akcja gry poprowadzi bohaterów przez całą gamę egzotycznych i odmiennych lokacji, jak futurystyczna metropolia Casablanca, magiczne miasto Marcuria, podziemnie jaskinie, siedem mórz, czy gęste lasy i puszcze.
Elementem, o którym należy również powiedzieć, jest specjalna budowa gry, pozwalająca rozwiązać dany problem na kilka sposobów. Czy zdecydujemy się użyć brutalnej siły, czy też umysłu zależy tylko od nas. Naturalnie ma to też ogromny wpływ na dalszy rozwój akcji. Ponadto należy też wspomnieć o dużej interaktywności otoczenia uzyskanej dzięki funkcji „Focus Field”, oraz prostym i intuicyjnym interfejsie i systemie sterowania.
Jak dla mnie zapowiada się wyśmienicie. Poniżej kilka grafik: