Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 kwietnia 2023, 21:27

Dragonheir to nowe izometryczne RPG z licencją Dungeons & Dragons

Drizzt i demony z Dungeons & Dragons zawitają do izometrycznego RPG Dragonheir: Silent Gods i wielowymiarowego świata, w którym rzut kością zadecyduje o losach świata.

Źródło fot. SgraStudio / Nuverse
i

Marka Dungeons & Dragons kontynuuje ekspansję na ekrany (nie tylko monitorów). Choć D&D nie uświadczymy w tytule gry Dragonheir: Silent Gods, po premierze w drugiej połowie 2023 roku to izometryczne RPG zespołu SgraStudio wzbogaci się o zawartość rodem z multiwersum „Lochów i smoków”.

Gwoli ścisłości, crossover z Dungeons & Dragons ma być jednym z wielu, które zobaczymy w produkcji. Adenthia – świat, w którym dzieje się jej akcja – z założenia daje dostęp do wielu wymiarów, które gracze będą mogli eksplorować w dowolnej (?) kolejności (po drodze rzucając kością dwudziestościenną przy podejmowaniu decyzji i w walce – „papierowe” inspiracje zobowiązują).

Firma Nuverse – wydawca gry oraz m.in. Marvel Snap – zamierza wzbogacać Dragonheir: Silent Gods o nową zawartość przez dwa lata po premierze, wliczając w to właśnie atrakcje ze świata, czy też światów, D&D (via IGN).

W tym przypadku deweloper obiecuje pojawienie się „ikonicznych bohaterów”, w tym dobrze znanego fanom D&D Drizzta Do'Urdena oraz tajemniczej postaci przemawiającej głosem Matthew Mercera (którego mogą kojarzyć m.in. fani serii Critical Role). Wraz z legendarnym drowem wyruszymy do walki z potężnym demonem pustoszącym Adenthię.

Dragonheir: Silent Gods ma trafić na pecety oraz urządzenia mobilne w drugiej połowie tego roku. Twórcy obiecują wielki świat pełen zróżnicowanych postaci, bogactwo opcji personalizacji, „innowacyjny” system walki w „czasie półrzeczywistym” oraz wielce nieliniową historię (a także, podkreślmy raz jeszcze, dużo rzucania kością). Czekamy na zweryfikowanie tych zapewnień.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej