Dragon Age 4 jest „w środku produkcji”; BioWare straciło kolejnego producenta
Studio BioWare potwierdziło obecny status gry Dragon Age IV. Prace nad grą postępują, aczkolwiek projekt stracił producenta wykonawczego.
BioWare zapewniło, że Dragon Age IV znajduje się „w środku produkcji”, a prace nad grą przebiegają sprawnie. Gary McKay, szef studia, przedstawił tę informację w kontekście wyliczonych przez niego etapów w tworzeniu gry wideo, tj. konceptu, preprodukcji oraz wersji alfa i beta.
Innymi słowy, czwarte Dragon Age wciąż jest dalekie od ukończenia, ale prace nad projektem są już na zaawansowanym etapie. McKay obiecał też, że w tym roku twórcy gry będą aktywni w mediach społecznościowych, co można uznać za obietnicę podzielenia się teaserami, choćby bardzo skromnymi.
Może Cię zainteresować:
- Najbardziej wyczekiwane RPG 2022 roku
- Najlepszy miesiąc roku? Luty 2022 pełen gorących premier!
- BioWare o pracach nad Dragon Age 4 i tajemnicach plakatu Mass Effect 5
Informacja pokrywa się z tym, co przekazał dziennikarz Jeff Grubb w zeszłym tygodniu. Według niego BioWare nie ma większych problemów z produkcją DA4, aczkolwiek na debiut gry mamy czekać co najmniej 18 miesięcy.
BioWare traci twórcę powiązanego z Anthem 2.0
Niestety, ta w gruncie rzeczy dobra wiadomość nie była jedyną. McKay poinformował także o opuszczeniu BioWare przez Christiana Daileya, który był producentem wykonawczym Dragon Age IV po odejściu Marka Darraha w 2020 roku. Twórca był członkiem studia od 2018 roku, aczkolwiek „zasłynął” jedynie z prac nad niedoszłą poprawioną wersją Anthem.
Wieści potwierdził sam Dailey na Twitterze, ale i on nie podał przyczyn odejścia ani nie zdradził, co planuje po rozstaniu z BioWare.
Mass Effecta 5 nie zobaczymy zbyt prędko
Wspomniano za to o nowej odsłonie cyklu Mass Effect, wciąż pozostającej na etapie prototypu. Wygląda na to, że zespół każe nam długo czekać na kolejną część kosmicznej serii:
Wszyscy oni [twórcy piątego Mass Effecta – przyp. autora] aktywnie przygotowują nowe pomysły i doświadczenia. Opracowywanie next-genowych gier AAA trwa długo. Wiemy, że nasi fani mogą chcieć zobaczyć je wcześniej. Jednak naszym najważniejszym priorytetem musi być jakość, a to wymaga czasu, aby ją osiągnąć.