autor: Radosław Grabowski
Doom III + Resident Evil = Zombies ?!
Kunszt ludzi, zatrudnionych we francuskim studiu developerskim Krysalide, podziwialiśmy już podczas pojawienia się interaktywnej technologicznej prezentacji o nazwie Daarwind (vide news z 28 maja 2003). Teraz software’owi specjaliści z ojczyzny Balzaca realizują nowy projekt, noszący tytuł Zombies i mający cechować się prawdziwie upiornym charakterem.
Kunszt ludzi, zatrudnionych we francuskim studiu developerskim Krysalide, podziwialiśmy już podczas pojawienia się interaktywnej technologicznej prezentacji o nazwie Daarwind (vide news z 28 maja 2003). Teraz software’owi specjaliści z ojczyzny Balzaca realizują nowy projekt, noszący tytuł Zombies i mający cechować się prawdziwie upiornym charakterem.
Program będzie połączeniem produktu z gatunku FPS (wysokiej jakości engine 3D, sposób ukazania przebiegu wydarzeń itd.) oraz elementów przygodowych i przeżyciowo-przerażających, właściwych m.in. dla popularnej sagi Resident Evil. Natomiast akcja zostanie osadzona w mrocznym mieście, powoli trawionym przez hordy truposzy i innych straszliwych kreatur z piekła rodem.
Użytkownik otrzyma możliwość zademonstrowania umiejętności obrony siebie i reszty mieszkańców metropolii przed nacierającymi zewsząd przeciwnikami i narastającą śmiertelną zarazą - przydatny okaże się z pewnością zestaw medykamentów i bogaty arsenał narzędzi ofensywnych (np. pistolet, butelki z benzyną, nóż i wiertarka elektryczna). Dodatkowo wsparcie zaoferuje nam dwunastu towarzyszy, z których każdy dysponować ma odmiennymi zdolnościami. Autorzy obiecują ponad dwadzieścia godzin obficie nasączonej adrenaliną zabawy, podzielonej na jedenaście etapów fabularnych.
Oficjalna premiera omawianej pozycji nastąpi prawdopodobnie za dwa lata. Wśród docelowych platform sprzętowych figurują komputery osobiste klasy PC, a także konsole stacjonarne Sony PlayStation 2 i Microsoft Xbox.