Dome City - zapowiedziano przygodówkę science-fiction
Studio Overon Station pracuje nad przygodówką Dome City, w której zwiedzimy porzuconą kolonię na Marsie. Produkcja zmierza na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4.
Węgierskie studio Overon Station zapowiedziało swój debiutancki projekt. Okazała się nim przygodówka science-fiction zatytułowana Dome City, której akcja osadzona zostanie w porzuconym mieście zlokalizowanym na planecie Mars. Produkcja wpierw trafi na pecety i premierę tej wersji zaplanowano na jesień przyszłego roku. W planach są także edycje na konsole Xbox One oraz PlayStation 4, ale te wydania ukażą się w późniejszym terminie.
Akcja osadzona zostanie w bliżej nieokreślonej przyszłości, w czasach, gdy ludzkość posiadła technologię umożliwiającą przeżycie na obcych planetach. Cała kampania toczyć się będzie na terenie przykrytego kopułą miasta wybudowanego na powierzchni Marsa. Z jakiegoś powodu sto lat wcześniej metropolia została porzucona przez kolonistów i odkrycie przyczyn tego zdarzenia będzie jednym z naszych głównych zadań. Drugim ma być utrzymanie przy życiu trójki postaci będących głównymi bohaterami gry i znalezienie sposobu na ucieczkę z Czerwonej Planety.
Gra skoncentruje się na eksplorowaniu lokacji i rozwiązywaniu zagadek. Struktura świata ma być otwarta i oferować duża swobodę zwiedzania. Będziemy mogli dostać się do każdego rejonu miasta i przeszukać wszystkie budynki oraz pomieszczenia. Jednocześnie kampania projektowana jest z myślą o zapewnieniu dużej nieliniowości. Większość wyzwań można będzie pokonać na wiele sposobów, a podejmowane w trakcie zabawy decyzje w istotny sposób wpłyną na przebieg fabuły. Oznacza to, że poznanie wszystkich wariantów historii wymagać ma wielokrotnego przejścia gry.
Akcję będziemy obserwowali z perspektywy pierwszoosobowej. Zagadki mają być logiczne i płynnie zintegrowane z fabułą. Większość z nich stanowić ma problemy matematyczne, fizyczne lub astronomiczne i szukając sposobów na ich rozwiązanie wykorzystamy zarówno nasz własny spryt, jak i specjalistyczne umiejętności postaci. Ponadto konieczne będzie szukanie potrzebnych do przetrwania zasobów, takich jak pożywienie, woda czy źródła energii elektrycznej. Wskazówki co do lokalizacji tych przedmiotów znajdziemy eksplorując dokładnie lokacje, rozpoznając pozostawione znaki oraz czytając zapiski dawnych mieszkańców miasta.
Na koniec warto dodać, że Dome City powstaje w oparciu o silnik Unreal Engine 4. Natomiast muzykę skomponuje Petri Alanko, czyli fiński artysta, który był autorem ścieżek dźwiękowych do takich gier jak Alan Wake czy Trials Fusion.