autor: Marcin Skierski
Dlaczego anulowano prace nad pecetową wersją gry Transformers: Fall of Cybertron?
Główny reżyser gry Transformers: Fall of Cybertron wyjaśnia w wywiadzie dla serwisu Kotaku, dlaczego zdecydowano się anulować prace nad pecetową wersją produkcji studia High Moon Games. Tytuł ukaże się tylko na PlayStation 3 oraz Xboksie 360.
Pecetowa wersja gry Transformers: Fall of Cybertron nie ukaże się na rynku. Matt Tieger ze studia High Moon Games w wywiadzie dla serwisu Kotaku wyjaśnia powody takiej decyzji.
Deweloper nie najlepiej radził sobie z programowaniem na PC i jak określił główny reżyser projektu: „To wykracza poza nasz obszar specjalistycznej wiedzy”. Rozbrajająco szczera wypowiedź Tiegera ma swoje pokrycie w rzeczywistości – wystarczy przypomnieć sytuację z poprzednią odsłoną o podtytule War for Cybertron, która na PC borykała się z wieloma problemami technicznymi.
Rozmówca przyznaje w wywiadzie, że twórcy nie byli w stanie dostarczyć produkcji w wystarczającym stopniu dopracowanej. Narzeka m.in. na kłopoty z dostosowaniem sterowania, które na padzie sprawuje się bardzo dobrze, a kombinacja myszki i klawiatury nie do końca odpowiadała pracownikom studia.
Pecetowa wersja Transformers: Fall of Cybertron została więc anulowana. Deweloper koncentruje się na dopracowywaniu konsolowych edycji, którym poświęcał najwięcej uwagi od początku procesu dewelopingu.
Transformers: Fall of Cybertron zadebiutuje jesienią tego roku na PlayStation 3 oraz Xboksie 360. W Polsce gra zostanie wydana przez firmę Licomp Empik Muldimedia. Na razie wszystko wskazuje na to, że tytuł będzie dostępny w naszym kraju w angielskiej wersji językowej.