autor: Artur Raciborski
Divinity: Grzech Pierworodny znowu zalicza opóźnienie
Belgijska firma Larian Studios poinformowała, że premiera jej najnowszej gry Divinity: Grzech Pierworodny odbędzie się wiosną tego roku. Deweloper doniósł, że nie zdąży wydać swojego najnowszego dzieła w tym miesiącu, tak jak początkowo planowano.
W filmie opublikowanym na oficjalnym kanale studia Larian w serwisie YouTube poinformowano, że wydanie gry Divinity: Grzech Pierworodny zostanie przesunięte na wiosnę tego roku. Nie jest to pierwszy raz, gdy belgijski deweloper przekłada datę premiery swojego najnowszego tytułu. We wrześniu ubiegłego roku donieśliśmy, że Divinity: Grzech Pierworodny zostało przesunięte z listopada 2013 roku na 28 lutego 2014 roku. Teraz, w filmie zamieszczonym w serwisie YouTube twórcy wyjaśnili, że wciąż potrzebują więcej czasu na dopieszczenie finalnego produktu. Pojawiła się również informacja, że wkrótce w usłudze Steam powinna pojawić się wersja gry na Maca.
Divinity: Grzech Pierworodny został sfinansowany w kwietniu 2013 roku w serwisie Kickstarter. Deweloperzy potrzebowali 400 tysięcy dolarów, by zrealizować produkcję, ale udało im się zebrać aż 900 tysięcy dolarów. Z tego powodu, studio Larian chce poświęcić jak najwięcej czasu na zaimplementowanie funkcji, które nie pojawiłyby się w grze, gdyby nie ponad dwukrotne przekroczenie początkowego celu na Kickstarterze. Deweloper chce się upewnić, że w ręce graczy trafi jak najbardziej dopracowana produkcja.
Od 17 stycznia gra Divinity: Grzech Pierworodny dostępna jest w usłudze wczesnego dostępu na platformie Steam za 39,99 euro, czyli około 170 złotych. Sama gra zapowiada się na godnego następcę serii Divinity, a może nawet na najlepszego RPG-a ostatnich lat.
Divinity to seria gier typu cRPG, której akcja osadzona została w pełnym spisków i czarnej magii świecie fantasy. Pierwsza część cyklu, Divine Divinity, zadebiutowała 2 sierpnia 2002 roku. Gra została bardzo ciepło przyjęta przez recenzentów i była porównywana do serii Diablo.
Nadchodzący Divinity: Grzech Pierworodny ma być prequelem serii, mającym skończyć wszystkie niedopowiedziane wątki z poprzednich odsłon cyklu. W grze wcielimy się w dwóch Łowców Źródła, którzy będą musieli rozwiązać zagadkę pewnego morderstwa. To jednak będzie tylko wstęp do większej przygody, ponieważ bohaterowie będą musieli zgłębić tajniki czarnej magii i walczyć z jej konsekwencjami.
Studio Larian postawi na sprawdzone, klasyczne rozwiązania i rozgrywka ukazana zostanie w rzucie izometrycznym, a walka toczyć się będzie w turach.