autor: Michał Zegar
Disco Elysium 2 na Unreal Engine 5? Studio ZA/UM rekrutuje do prac nad nową grą
Ogłoszenia o pracę w studiu ZA/UM mogą zwiastować, że deweloper pracuje obecnie nad sequelem Disco Elysium. Kontynuacja najpewniej będzie działać w oparciu o silnik Unreal Engine 5.
Niezależne studio ZA/UM – znane z obsypanego nagrodami Disco Elysium – zamieściło na swojej stronie internetowej kilka ogłoszeń o pracę, które naświetlają, czym może być jego kolejny projekt.
Unreal Engine 5
10 marca pojawiło się ogłoszenie, w którym została opisana posada artysty technicznego. Zamieszczono tam takie wymogi:
- znajomość silnika Unreal Engine – będzie potrzebna w pracy z jego piątą edycją.
- doświadczenie z techniką cel-shading.
Mile widziane są także znajomość technik teksturowania PBR oraz obeznanie z narzędziami Houdini Engine.
Co to oznacza?
Disco Elysium powstało w oparciu o silnik Unity, zaś oprawa graficzna została utrzymana w przytoczonym powyżej efekcie cel-shadingu.
W marcu zeszłego roku główna scenarzystka gry przyznała, że kontynuacja bestsellera jest niemal pewna. Jest zatem prawdopodobne, iż sequel zostanie wykreowany w oparciu o technologię Unreal Engine 5.
Artysta powierzchni twardych
Dzisiaj zamieszczono kolejne ogłoszenia. Jedno z nich dotyczy posady artysty powierzchni twardych (takich stworzonych przez człowieka; głównie maszynerii). W opisie czytamy:
Poszukujemy doświadczonego i wszechstronnego artysty twardych powierzchni, który dołączy do naszego niewielkiego zespołu projektantów, aby tworzyć fantazyjne, a zarazem przekonujące pojazdy i maszyny (…).
Będziesz projektować wszelkiego rodzaju pojazdy i maszyny, począwszy od wstępnych szkiców, a skończywszy na gotowych grafikach koncepcyjnych 2D/3D lub cyfrowych elementach, gotowych do bezpośredniego umieszczenia w grze.
- Na tym stanowisku wymagana jest znajomość zasad działania poszczególnych elementów maszynerii i tego, jak mogą zostać one logicznie zaaplikowane w „fikcyjnych wehikułach”.
- Tutaj również wspomniano o znawstwie technologii Unreal Engine oraz Unity.
Co to oznacza?
Uniwersum Disco Elysium możemy podpiąć pod miks gatunków urban fantasy i science fiction. Akcja rozgrywa się w dużej metropolii, przepełnionej mechanizmami i technologią nie z tego świata.
Poszukiwanie osoby, która zajmowałaby się wyłącznie tą dziedziną, zdaje się tylko potwierdzać przypuszczenia, że kolejny projekt studia to kontynuacja Disco Elysium – bądź nowa marka, ale pod wieloma względami przypominająca wspomniane magnum opus studia.
- Warto zaznaczyć, że w treści ogłoszenia z 10 marca padła informacja, iż studio składało się wtedy z około 40 pracowników. W dzisiejszych zaś widnieje wzmianka o 50 członkach – zatem w ciągu miesiąca do ZA/UM dołączyło plus-minus 10 osób.
- Unreal Engine 5 to najnowsza odsłona silnika rozwijanego przez Epic Games. Niedawno rodzime CD Projekt RED zadeklarowało, że użyje go do produkcji kolejnej odsłony Wiedźmina. Wczoraj zaś pisaliśmy o fotorealistycznej oprawie, jaką jest w stanie generować, na przykładzie nowego dema technologicznego.
- Disco Elysium to mega ambitne RPG, w którym możesz zostać nawet komunistą
- Disco Elysium - poradnik do gry
- Disco Elysium – strona oficjalna