autor: Marcin Skierski
DirectX 12 - firma Microsoft ujawni nowe biblioteki 20 marca na GDC 2014
20 marca w trakcie imprezy Game Developers Conference 2014 odbędzie się wykład poświęcony bibliotekom DirectX 12. Anju Gosalia z firmy Microsoft przedstawi wtedy pierwsze szczegóły na temat nowej wersji technologii wykorzystywanej m.in. przez gry wideo.
Firma Microsoft ujawniła, że 20 marca o godzinie 19:00 polskiego czasu odbędzie się prezentacja na imprezie Game Developers Conference w San Francisco, której głównym tematem będzie DirectX 12. Wykład „DirectX: Ewolucja platformy graficznej Microsoftu” poprowadzi Anju Gosalia, specjalista amerykańskiego koncernu w tej kwestii. Wówczas mamy poznać więcej szczegółów na temat nowej wersji bibliotek. Być może dowiemy się także, na kiedy planowana jest ich premiera. Z kolei 21 marca o godzinie 1:00 w nocy odbędzie się prezentacja „DirectX: Przyszłość Direct3D”, którą poprowadzi Max McMullen z firmy Microsoft. Nie zapowiedziano wprawdzie, że wówczas wspomniany zostanie DirectX 12, ale za to McMullen przedstawi planowane zmiany w Direct3D (jeden z komponentów DirectX, odpowiedzialny za operacje związane z wyświetlaniem grafiki 3D), mające sprawić, że „gry nowej generacji będą działały szybciej niż kiedykolwiek wcześniej”.
Impreza Game Developers Conference odbędzie się w dniach 17-21 marca w hali Moscone Center w San Francisco. Co roku można na niej posłuchać ciekawych wykładów dotyczących dewelopingu gier i nie tylko. W tym roku spodziewamy się przede wszystkim omówienia technologii, które będą cieszyły nasze oczy w produkcjach wydawanych w nadchodzących latach.
DirectX to biblioteki wspomagające przede wszystkim generowanie grafiki w grach wideo i innych aplikacjach multimedialnych. Pierwsza wersja DirectX została wydana pod koniec sierpnia 1995 roku. W październiku 2013 roku ukazała się edycja oznaczona numerem 11.2, przystosowana m.in. do działania na systemie operacyjnym Windows 8.1. Data premiery DirectX 12 nie jest znana.