autor: Michał Kułakowski
Diablo na Netfliksie coraz bliżej? Blizzard rejestruje znak towarowy
Czy marka Diablo dołączy do innych popularnych growych serii i otrzyma adaptację pod postacią animowanego serialu telewizyjnego w serwisie Netflix? Blizzard zarejestrował związany z nim znak handlowy, potwierdzając tym samym w części plotki o tego typu produkcji, które od jakiegoś czasu krążą w sieci.
Od czasu niesławnego już ubiegłorocznego konwentu BlizzCon, podczas którego z dużą pompą zapowiedziano mobilne Diablo: Immortal, Blizzard nie wypowiada się zbyt często na temat przyszłości serii. Poza uspokajającymi fanów zapewnieniami, że trwają prace nad jej pełnoprawną czwartą częścią, wiemy tylko, że studio zajmuje się kilkoma wciąż niezapowiedzianymi związanymi z marką projektami. Wiele wskazuje na to, że jednym z nich może być nowy serial, tworzony z myślą o serwisach streamingowych. Witryna Blizzard Watch zauważyła, że na początku marca Blizzard zarejestrował w amerykańskim urzędzie patentowym nowy znak towarowy Diablo. Jest on przeznaczony do wykorzystania w produkcjach telewizyjnych oraz filmowych, które dystrybuowane są za pośrednictwem platform VoD, takich jak Netflix.
Co ciekawe, plotki na temat nowej serii telewizyjnej krążą po sieci już od jakiegoś czasu. W ubiegłym roku o Diablo wspominał Andy Cosby, który jest scenarzystą nadchodzącej nowej adaptacji komiksu Hellboy, a także autorem serialu Eureka. W szybko usuniętych tweetach Cosby potwierdził, że był na ostatnim etapie rozmów z Netfliksem, by stać się kierownikiem produkcji nowej animowanej serii osadzonej w uniwersum gry. Dopóki nie otrzymamy jakiegoś potwierdzenia lub oficjalnej zapowiedzi projektu ze strony serwisu lub Blizzarda, pozostają nam jedynie spekulacje. Być może premiera serii będzie związana z debiutem Diablo: Immortal. Duża animowana produkcja z pewnością miałaby szansę przyciągnąć do tytułu nowych graczy. Jeżeli wieści o netfliksowym Diablo są prawdziwe, rejestracja znaku wskazuje, że wkrótce możemy usłyszeć o nim coś więcej.