Diablo III – hack’n’slash Blizzarda doczeka się rankingów i sezonów
Przedstawiciele Blizzarda podzielili się informacjami na temat zmian, które za kilka miesięcy wprowadzi w rozgrywce łatka 2.1. W Diablo III pojawią się m.in. rankingi oraz sezony. W połączeniu z dzisiejszą premierą dodatku Reaper of Souls, jest to świetna informacja dla fanów tej hack’n’slashowej produkcji.
- Sezony, a w ich ramach rankingi.
- Szczeliny Nefalemów doczekają się rankingowej wersji (Tiered Rifts)
- Pojawią się legendarne przedmioty dostępne tylko w ramach sezonów.
Dzisiaj zadebiutował wyczekiwany dodatek do Diablo III. Rozszerzenie zatytułowane Reaper of Souls dodaje w grze piąty akt, kolejnego bohatera (Krzyżowca), a także nowy system rozgrywki, czyli tryb przygodowy, pozwalający swobodnie przemieszczać się po całym Sanktuarium, nie przejmując się kolejnością zadań z głównego wątku fabularnego. Wraz z łatką 2.0, która miała swoją premierę pod koniec lutego oraz zlikwidowaniem kontrowersyjnego domu aukcyjnego, twórcy ostatecznie wyeliminowali wiele rozwiązań krytykowanych od dawna przez graczy. Można powiedzieć, że jedną z ostatnich słabości, o których sporo pisano, jest niezbyt ciekawy endgame. Poprawiony zostanie także i on – Rogaty wzbogacić ma się bowiem o rankingi i sezony.
Na początku jednak uwaga – nowe rozwiązania pojawią się w następnej większej łatce (z numerkiem 2.1), a tej powinniśmy spodziewać się dopiero za kilka miesięcy. Pozostaje mieć nadzieję, że zapowiedź ta nie okaże się kolejną niespełnioną obietnicą – wszyscy pamiętamy jak powoli posuwały (posuwają?) się prace nad rozbudowanym systemem PvP. Zapowiedziane rankingi ciągle są w trakcie powstawania, więc pewnie ich charakter będzie się zmieniać, dlatego po prostu prezentujemy Wam, co takiego napisali o nich na forach „niebiescy”, czyli pracownicy Blizzarda. Informacje zebrał i podsumował świetnie zazwyczaj poinformowany serwis DiabloFans.
Sezony i rankingi
Cieszy mnie, że mogę obwieścić, że jednym z elementów pierwszego dużego patcha, który wydamy w ciągu kilku miesięcy, będą Sezony, w których pojawi się podobny do laddera system. Ciągle nad nimi pracujemy, ale ogólna idea polega na tym, że rozwijacie nowego bohatera; dodatkowo pojawią się specjalne sezonowe rankingi, a także trochę nowych „znajdziek”. Będziemy jeszcze o wszystkim dokładnej informować.
Rankingowe Szczeliny Nefalemów (Tiered Rifts)
Kolejną ze zmian, która nadejdzie wraz z łatką 2.1, nazywamy Tiered Rifts (Rankingowe Szczeliny). Idea polega na tym, że zbieracie swoje nagrody i zaliczacie Szczeliny, a w trakcie tej zabawy może Wam wypaść Token Większej Szczeliny. Jeśli ją przejdziecie, otrzymacie Klucz Większej Szczeliny rangi drugiej, a potem trzeciej i tak dalej. Będzie to podobne do sezonów, pojawią się również rankingi, aby można było zobaczyć, kto zaszedł do Szczeliny najwyższego poziomu, a także ile mu to zajęło.
Sezonowe „znajdźki”
W przyszłości pojawi się więcej przedmiotów legendarnych, zarówno jako nagrody za ladder, jak i za Tiered Rifts. Obecnie istniejącymi „legendarkami” nie będziemy się już zajmować – zajęłoby nam to czas, który wolimy poświęcić raczej na nowe przedmioty niż na przerabianie starych.
Wprowadzenie rankingów i sezonowej rywalizacji będzie spełnieniem kolejnego postulatu społeczności – cieszy fakt, że Blizzard słucha swoich graczy. Za kilka miesięcy ocenimy, co wyszło z tych całkiem interesujących zapowiedzi.