Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Opinia Blizzard broni otwartego świata i funkcji online w Diablo 4. „Łatwo jest grać solo”

07.06.2023 17:46
Ergo
2
12
odpowiedz
23 odpowiedzi
Ergo
92
Generał

Ale bełkot co do funkcji sieciowych. Trzeba być kretynem aby w to wierzyć.

Przecież to jest ewidentnie zrobione po to aby dodatkowo spieniężyć grę w postaci sprzedaży skórek w sklepie.
Podajcie mi jedną grę offline która zarabia na siebie sprzedając skórki w sklepie? Nie ma bo w takim modelu ludzie nie będą kupować skórek bo najzwyczajniej w świecie nie będzie to miało dla nich sensu bo nikt ich nie zobaczy, tylko oni sami.

post wyedytowany przez Ergo 2023-06-07 17:47:20
07.06.2023 22:51
7
5
odpowiedz
1 odpowiedź
linhael_pl
7
Chorąży

Na premierę Diablo IV wróciłem do grania w pierwsze Diablo u powiem szczerze, że to zupełnie inna gra. Tyle dobrych mechanik, których Blizzard potem nie kontynuował, a wypowiedź o tym, że Diablo IV czerpie z KAŻDEGO poprzedniego Diablo, w stosunku do pierwszej części jest strasznie wymuszone. Blizzard NIC nie czerpie z oryginału, który był arcydziełem i unikatem, a nie kolejnym klonem tej samej gry.

08.06.2023 03:17
9
5
odpowiedz
4 odpowiedzi
pzaj
22
Legionista

Gra jest bardzo słabo zbalansowana pod kątem "single player". Nie wiem, może z czasem się to zmieni. Funkcje sieciowe to niestety zło. Konsola się zhibernuje - grasz misję od początku, bo wywali cię z gry. Serwery padną lub jest okienko serwisowe - wyrzuca cię z gry, a jak byłeś pod koniec misji, to zaczynasz od początku (lub mocno cię cofa).
Zasłabnie ci internet, znowu przerwa w grze.
To moja ostatnia gra, która wymagała stałego dostępu do internetu.
Niestety pierwsze zauroczenie minęło i to po prostu Diablo 2.5
Mechanika z 5 sek. odnawianiem uniku - cóż, dawno głupszej rzeczy nie widziałem.
Przez to stoisz w miejscu (albo prawie w miejscu) i klikasz "fire", bo jesteś jedyną osobą na ekranie, która nie potrafi się szybko poruszać. Słabe to.

07.06.2023 17:39
Ojboli
1
4
Ojboli
152
Konsul

Początek może i z przytupem ale to wszystko... Zaczyna się nuda i kolejne nerfy nie pomagają...

07.06.2023 17:46
Ergo
2
12
odpowiedz
23 odpowiedzi
Ergo
92
Generał

Ale bełkot co do funkcji sieciowych. Trzeba być kretynem aby w to wierzyć.

Przecież to jest ewidentnie zrobione po to aby dodatkowo spieniężyć grę w postaci sprzedaży skórek w sklepie.
Podajcie mi jedną grę offline która zarabia na siebie sprzedając skórki w sklepie? Nie ma bo w takim modelu ludzie nie będą kupować skórek bo najzwyczajniej w świecie nie będzie to miało dla nich sensu bo nikt ich nie zobaczy, tylko oni sami.

post wyedytowany przez Ergo 2023-06-07 17:47:20
07.06.2023 17:52
2.1
wiesiugeralto
26
Konsul

Ależ oczywiście, że jest to po to, żeby to spieniężać, jakby nie patrzeć przy takich planach gra musi mieć stałe źródło dochodu, co nie zmienia faktu że gram od 2 czerwca tylko solo i nie czuje powodu by wchodzić w jakieś interakcje z innymi graczami, chyba że przy World Bossach ewentualnie przy bardzo wysokim kluczu Nightmare Dungeona

post wyedytowany przez wiesiugeralto 2023-06-07 17:52:24
07.06.2023 17:58
Ergo
2.2
2
Ergo
92
Generał

Przy jakich planach? Ty myślisz, że zawartość sezonowa gry będzie szła równomiernie z zarobkami na sklepiku w grze? Naiwne myślenie. Dostaniesz dwa nowe dungi w sezonie, jakieś nowe przedmioty, może kilka nowych questów i tyle. Oczywiście mogę się mylić, to co mówię to nie jest jakaś objawiona prawda, ale widzę jak to marnie wygląda w Call of Duty więc tu nie liczylbym na nic więcej.

07.06.2023 19:18
ODIN85
2.3
ODIN85
39
Senator

A jest jakiś przymus żeby to kupować? Nie ma.

07.06.2023 20:41
Ergo
2.4
2
Ergo
92
Generał

ODIN85

Dużo ludzi ma problemy z czytaniem ze zrozumieniem, ale ostatnio to jest jakaś plaga.

08.06.2023 02:12
2.5
grabeck666
87
Senator

O tak, cała gra zrobiona pod sklepik.

Online tylko pod sklepik. Wysokość kamery tylko pod sklepik. Ilość ludzi w open worldzie tylko pod sklepik. World bossy tylko pod sklepik. Mounty tylko pod sklepik (ot kilka przykładów, które słyszałem do tej pory).

Sklepik, do którego przez 50h played ani razu nigdzie nawet raz gra nie zachęciła żeby zajrzeć.
Żadnego pop upu, skrótów czy kij wie czego, zbroje/bronie same w sobie wyglądają epicko, nawet te low lvlowe. A cosmeticsy do mounta dropią normalnie w open worldzie.

Ściągnijcie te foliowe czapeczki w końcu.

08.06.2023 02:18
2.6
Doniczkapl
81
Konsul

assasins creed?

08.06.2023 05:57
Ergo
2.7
3
Ergo
92
Generał

grabeck666

Oczywiście, że online jest zrobiony po to aby sprzedawać skórki, a dobitnie to pokazuje to pseudo pvp dodane na siłę czy world bossy. Nie ma w tej grze nic co by faktycznie wymagało połączenia z internetem. No jedynie sklepik i battle pass. :)
Ludzie aktualnie wrzucają zdjęcie kału na fb żeby się pochwalić, a ty chcesz mi powiedzieć, że nie kupią skórek bo sklep im się nie wyświetla co minutę? Podaj mi jeden sensowny argument dlaczego to Diablo jest online? Nie ma.

No popatrz, w Call of Duty też nikt nikogo nie zachęca, a na mikroplatnosciach zarabiają miliardy.

08.06.2023 05:59
Ergo
2.8
2
Ergo
92
Generał

Doniczkapl

A zarabia na siebie? Nie widziałem nigdy żadnych statystyk od Ubisoftu co by się chwalił, że zarobili miliardy na mikroplatnosciach w assassinie. :)

08.06.2023 06:57
2.9
grabeck666
87
Senator

Ergo

Nie klocu. Online jest zrobione po to, żeby więcej ludzi się w tą grę bawiło. BO LUDZIE CHCĄ ONLINE. Po prostu jesteś jakiś zbyt nieogarnięty żeby przyjąć to do wiadomości.

I tak, to że jest online spowoduje, że ludzie kupią skiny w sklepie. I kupią battlepassy. Ale przede wszystkim to, że więcej ludzi kupi tą grę, bo ludzie tego chcą. To jest całkowicie normalne i logiczne.

"Nie ma w tej grze nic co by faktycznie wymagało połączenia z internetem."

No nie ma nic co by wymagało połączenia z internetem bo przecież world bossy, eventy, pvp, coop są dodane TYLKO I WYŁĄCZNIE na siłę do tej gry. Bo Ergo woli Diablo bez world bossów, eventów, pvp, coopa dlatego są dodane na siłę...

No ale standardowo. Jak na osobę, która nie gra masz strasznie dużo do powiedzenia.

08.06.2023 07:32
2.10
1
KozaSWD
44
Pretorianin

W takim razie gra może być offline z funkcją włączenia online. Nie musieli na siłę robić tylko online. Wtedy każdy byłby zadowolony, a ja nie mam zamiaru kupować tego syfu za ponad 3 stówy, żeby później co miesiąc kupować do tego gamepassa. Jakoś są darmowe gry online do których gamepassa na konsolach nie trzeba, to Blizzard nie mógł tego załatwić? Zabawne.

08.06.2023 09:09
2.11
grabeck666
87
Senator

KozaSWD

"W takim razie gra może być offline z funkcją włączenia online."

Pod postami o MMO też tak piszesz?

08.06.2023 09:49
Ergo
2.12
3
Ergo
92
Generał

grabeck666

Nie no stary tym komentarzem udowodniłeś tylko tyle, że nie ma sensu z tobą dyskutować.

To, że gra ma coop to nie to samo co gra online w którą żeby zagrać musisz mieć stałe połączenie z internetem.
Ludzie chcą gier online? iksrwaDe
Ludzie może i chcą online, ale online z prawdziwego zdarzenia, z interakcją miedzy graczami, a nie zabiciem jakiegoś gówno bossa i tyle.
A co do samego online to większość ludzi hejtuje podejście typu, musisz mieć stałe połączenie z internetem aby w ogóle zagrać.

PS.
Z tym porównaniem Diablo do gier mmo nieźle odleciałeś. xD

08.06.2023 09:56
Ergo
2.13
3
Ergo
92
Generał

KozaSWD

Słuszna uwaga, całkiem o tym zapomniałem, że gra która jest online wymaga PSplus czy Golda.
To jest kolejny argument za tym, że online jest na rękę korporacją, po prostu trzepią na tym większa kasę.
W Diablo 3 jakoś potrafili zrobić online/offline, a tutaj już się nie da? Śmieszne.

Ale pan grabeck666 pisze, że to ludzie chcą grać w gry online więc robią online. Po co dawać wybór? Pan grabeck mówi, że WSZYSCY chcą grać online. xD

08.06.2023 15:15
2.14
grabeck666
87
Senator

Ergo

A gdzie napisałem, że wszyscy?

Narzekasz na problemy z czytaniem ze zrozumieniem u ludzi, już wiadomo dlaczego.

08.06.2023 18:06
Ergo
2.15
2
Ergo
92
Generał

grabeck666

Bronisz na siłę czegoś co jest oczywistą oczywistością.

08.06.2023 21:33
2.16
kaagular
84
Generał

Niestety się mylicie i to w całej rozciągłości. Jaki jest łącznik "online - mikrotransakcje"? Tak samo mogą być mikro bez online jak i online bez mikro. W jaki sposób "online" mnie zachęca do zakupu w sklepie? WTF w ogóle? Serio ktoś kupuje skiny, żeby KTOŚ INNY na nie patrzył?
W LoLu kupujecie i wybieracie skiny, żeby innym się podobały czy, żeby się Wam milej grało?
W D3, które miało online co tam się w sklepiku kupowało? Coś mi się nic nie przypomina.
W gierach mobilnych to potrzebny jest online do kupowania pierdół? No chyba niezbyt bop w wiele gier nawet nie widzimy z kim gramy o ile w ogóle gra zawiera komponenty multi.
W AC potrzebny jest online do kupowania pierdół? No chyba nie bo go nie ma(?).
Nawet w PoE nie ma wprost łącznika online z mikro bo tam się 99% procent czasu lata samemu pomimo bycia online i skiny się kupuje dla siebie, a nie do lansowania podczas kampanii będąc 13 sekund w mieście czy robiąc trade w hideoucie w jeszcze mniej sekund.

Online dodaje funkcjonalności nawet jeżeli nie są one kluczowe. Blizz to wie od lat bo już w D2 mało kogo interesował offline, a legenda gry w szczególności jej długowieczność dotyczy onlineu no i modów oczywiście, ale te również są online.

Powód onlineu jest jeden i są to cztery znaki: 2, 0, 2 i 3. Narzekanie na online obecnie to jest żenada. Opcja offline oczywiście zawsze jest mile widziana jako dodateczek ale kto będzie budował odrębne architektury w 2023 roku...

08.06.2023 23:29
2.17
grabeck666
87
Senator

Ergo

Dude piszesz jakieś pierdy wyciągnięte z tyłka. Nie masz pojęcia jak gra wygląda co już udowodniłeś w wielu swoich postach o D4. A przy każdym konkretnym pytaniu w każdym topicu po prostu zlewasz lub omijasz odpowiedź tak jak chociażby teraz.

W skrócie? Zakładasz swoją foliową czapeczkę i pierdzielisz głupoty.

Ja niczego nie muszę bronić, gra się broni sama, za to jedyne co masz ty to biedne teorie spiskowe.

09.06.2023 01:06
Ergo
2.18
1
Ergo
92
Generał

grabeck666

Nie odpowiadam bo szkoda mi czasu na te twoje wypociny, a żeby wypunktować te twoje wszystkie bzdury to trochę czasu trzeba by poświęcić.
No i naucz się czytać, osobiście mam w czterech literach tę grę, odniosłem się tylko do wywiadu i funkcji online.

post wyedytowany przez Ergo 2023-06-09 01:11:57
09.06.2023 14:25
Illuminackiretpalianinnajezdzcazdalekiegokosmosu
👍
2.19

Tak. Pseudo-mmo w diablo 4 wyciągnięte z wowa i diablo immortal wynika z przyjętego modelu biznesowego. "Gra musi być online, żeby zarabiać!" - niesamowity bullshit, i pomyśleć, że konsumenci potrafią powielać takie idiotyzmy, mimo że cała historia gier video temu przeczy. Biznes to biznes, a wasz "mighty always online" to tylko tego część i nie jest dla was, zaplanowany nie na waszą korzyść.

post wyedytowany przez Illuminackiretpalianinnajezdzcazdalekiegokosmosu 2023-06-09 14:31:59
09.06.2023 16:23
2.20
grabeck666
87
Senator

Ergo

Jak na osobę, która ma w czterech literach tą grę to masz strasznie dużo do powiedzenia o niej, bo spamujesz jakieś z dupy wyciągnięte rzeczy, które nie mają pokrycia z prawdą pod każdym tematem od tygodni :D

09.06.2023 17:29
Ergo
2.21
Ergo
92
Generał

grabeck666

Ponownie, naucz się czytać ze zrozumieniem. Każdy mój komentarz na temat Diablo 4 odnosił się do tematów około growych, czyli mikropłatności, przyszłej zawartości, czy jak w tym przypadku, wywiadu i funkcji online.
Jak nauczysz się w miarę sensownie prowadzić dyskusję to będziemy mogli porozmawiać, ale na to się nie zapowiada. :)

09.06.2023 23:10
2.22
grabeck666
87
Senator

Ergo

Oj nie martw się. U mnie z czytaniem ze zrozumieniem problemu nie ma. Ty masz problem bo ktoś ci wytyka bullshit, który piszesz.

"Każdy mój komentarz na temat Diablo 4 odnosił się do tematów około growych, czyli mikropłatności, przyszłej zawartości, czy jak w tym przypadku, wywiadu i funkcji online."

Co nie zmienia faktu, że były to komentarze z dupy bez żadnej podstawy w dostępnych aktualnie informacjach a jedynie czcze gadanie, które z jakiegoś powodu przedstawiasz jako fakty.

11.06.2023 23:27
Ergo
2.23
Ergo
92
Generał

grabeck666

A to ja gdzieś napisałem, że to jest najprawdziwsza prawda?

Moje wnioski są oparte na doświadczeniach z marką Call of Duty. Wiem jaka jest polityka Activision, a w D4 widać gołym okiem, że maczali w tym swoje łapska.
Z resztą, widać to też po WoWie czy ich innych grach, że przestali się cackać i zaczynają doić frajerów z pełną mocą.

07.06.2023 17:56
Ppaweł
3
odpowiedz
3 odpowiedzi
Ppaweł
68
Senator

wy (redakcja) nie wiecie już chyba jaki wątek o diablo 4 robić, z byle g...a robicie problem

07.06.2023 18:52
3.1
Jerry_D
69
Senator

Zgodzę się, że nawała wszelkiej maści tekstów o D4 jest przytłaczająca i irytująca. Ale akurat wybrałeś niewłaściwy tekst, żeby na nadmiar tych wątków narzekać.

Tutaj przynajmniej porozmawiali z twórcami, dowiedzieli się, co oni mają dopowiedzenia o nowym Diablo i jak się zapatrują na niektóre aspekty gry. To wymagało czegoś więcej, niż zwyczajowe zajrzenie na Reddita czy Twittera i to się im chwali. Ja uważam, że akurat ten artykuł jest wart uwagi.

07.06.2023 19:03
Ppaweł
3.2
2
Ppaweł
68
Senator

dzisiaj to już 5(?) wątek o diablo który zablokowałem, akurat trafiło na ten który ma jakiś tam sens, a nie ktoś tam gdzieś piernie o diablo 4 i już na golu wątek z dupy.
Oczywiście nikt nie pomyśli żeby móc blokować pewne treści na stałe, bo po co.

08.06.2023 02:15
3.3
grabeck666
87
Senator

Ppaweł

Zamiast wprowadzania filtrów na stałe może po prostu nie kliknij w temat i nie zostaw komentarza?

Wiem, bardzo odkrywcze.

07.06.2023 17:58
4
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1376576
5
Generał

Powtórzę to trzeci raz, że ta gra za rok lub dwa gdy zostaną już sami zapaleńcy to pójdzie już na ostro w mikropłatności.

07.06.2023 21:26
4.1
2
FSB znowu nadaje
31
Konsul

Ile? Za dwa miesiące zostanie mniej niż 1%. Przecież dokładnie tak samo było z D3. Ludzie zaliczą kampanię i cyk następna gra.

08.06.2023 02:16
4.2
grabeck666
87
Senator

1% z 40-50 milionów to dalej dużo.

07.06.2023 18:16
FranticWolf
😂
5
-12
odpowiedz
2 odpowiedzi
FranticWolf
21
Centurion

Hejt na Blizzarda w komentarzach pod kolejnym artykułem czas zacząć. Co by nie było, trzeba im pojechać

07.06.2023 18:25
Krwiopijca
5.1
7
Krwiopijca
34
GamerGate Troop

A Ty teraz będziesz pod każdym płakał na hejt?

07.06.2023 18:55
Ppaweł
5.2
Ppaweł
68
Senator

nie tu

post wyedytowany przez Ppaweł 2023-06-07 19:00:58
07.06.2023 21:19
Fasola Jasio
6
4
odpowiedz
4 odpowiedzi
Fasola Jasio
84
Generał

Grałem we wszystkie wcześniejsze Diablo. Jedynka to było coś spowodowało u mnie opad szczęki. Druga część to była moja pierwsza gra oryginalna jaką kupiłem. Trzecią cześć nie robiła już takiego wrażenia ale nadal miło ją wspominam.
Byłem pewien, że i tą część kupię ale od kilku dni biję się z myślami czy warto. Może jestem już za stary na H&S, a może kierunek, w którą stronę skręciło Diablo IV nie jest dla mnie. Jestem graczem wybitnie singlowym, a te wszystkie zagrywki typu kup wersję ultimate to przeskoczysz 20 poziomów mnie drażnią. Gdyba ta gra kosztowała 200 zł to może łatwiej było mi podjąć decyzję o zakupie ale 300 zł za najuboższą wersję gdzie z tyłu głowy jest znak zapytania czy zaraz mikro transakcje nie będą jeszcze bardziej nachalne. 300 zł za grę, która nie do końca jest single player. Na razie podziękuje.

post wyedytowany przez Fasola Jasio 2023-06-07 21:20:49
07.06.2023 21:56
6.1
Gosen
167
Generał

W tej grze nie ma (jeszcze?) p2w. Ale problem Diablo 4 jest taki, że nie robi tego efektu wow co D1 czy D2, a jednocześnie bierze sporo męczących mechanik z obecnych czasów (jak otwarty świat czy milion nudnych questów), a także czuć miejscami wiele naleciałości D3. Cały boom bierze się z nazwy w tytule, inaczej to jest gra na 7-8/10. Graficznie też nie powala. Muzyka i klimat są, ale zbyt rozcieńczone w niepotrzebnych aktywnościach pobocznych.

post wyedytowany przez Gosen 2023-06-07 22:01:15
08.06.2023 02:18
6.2
grabeck666
87
Senator

Bardziej nachalne? To teraz są nachalne?

08.06.2023 07:57
6.3
zanonimizowany475387
122
Konsul

kup,jest ok. ja też wolałbym różne tryby gry do wyboru łącznie z tym żeby czasem pograć solo. gra jest na dobrym poziomie i jeszcze parę rzeczy napewno poprawią. a jeśli chodzi o przeskoczenie 20 leveli- to mały pikuś i nic nie znaczy. pierwsze 20 leveli to w godzine lub dwie mozna zrobić.

12.06.2023 02:13
Veselar
6.4
Veselar
22
Generał

Nie karm korporacyjnej hydry.

07.06.2023 22:51
7
5
odpowiedz
1 odpowiedź
linhael_pl
7
Chorąży

Na premierę Diablo IV wróciłem do grania w pierwsze Diablo u powiem szczerze, że to zupełnie inna gra. Tyle dobrych mechanik, których Blizzard potem nie kontynuował, a wypowiedź o tym, że Diablo IV czerpie z KAŻDEGO poprzedniego Diablo, w stosunku do pierwszej części jest strasznie wymuszone. Blizzard NIC nie czerpie z oryginału, który był arcydziełem i unikatem, a nie kolejnym klonem tej samej gry.

07.06.2023 23:08
7.1
zanonimizowany1379145
23
Centurion

Pytam całkowicie z ciekawości, które mechaniki z jedynki są tak dobre, że przeszczepione do nowszych gier z serii Diablo polepszyłyby je?

08.06.2023 01:01
uookie
8
odpowiedz
uookie
134
Konsul

wlasnie skonczylem glowny watek i przeszedlem na trzeci poziom swiata. gra jest super, item shop tez fajny, mozna kupic sobie skiny (jak ktos lubie sie stroic i nie ma problemu wydac na skina tyle co na paczke fajek). ewenty w grze z innymi graczami tez fajne, mozna w kilka osob bic bossy (nie trzeba byc w party, po prostu ludzie zbieraja sie na mapie w konkretnych miejscach) i zgarniac nagrody. kompletnie nie czaje hejterow. gra jest ekstra i do tych co sie wahaja: kupujcie w ciemno. bedzie zabawa na setki godzin.

post wyedytowany przez uookie 2023-06-08 01:04:27
08.06.2023 03:17
9
5
odpowiedz
4 odpowiedzi
pzaj
22
Legionista

Gra jest bardzo słabo zbalansowana pod kątem "single player". Nie wiem, może z czasem się to zmieni. Funkcje sieciowe to niestety zło. Konsola się zhibernuje - grasz misję od początku, bo wywali cię z gry. Serwery padną lub jest okienko serwisowe - wyrzuca cię z gry, a jak byłeś pod koniec misji, to zaczynasz od początku (lub mocno cię cofa).
Zasłabnie ci internet, znowu przerwa w grze.
To moja ostatnia gra, która wymagała stałego dostępu do internetu.
Niestety pierwsze zauroczenie minęło i to po prostu Diablo 2.5
Mechanika z 5 sek. odnawianiem uniku - cóż, dawno głupszej rzeczy nie widziałem.
Przez to stoisz w miejscu (albo prawie w miejscu) i klikasz "fire", bo jesteś jedyną osobą na ekranie, która nie potrafi się szybko poruszać. Słabe to.

08.06.2023 07:00
9.1
grabeck666
87
Senator

Podziękuj konsolom.

Na PC jak jest maintanance to nawet DC nie ma, już nie mówiąc o czasowej niedostępności gry.

08.06.2023 12:51
9.2
zanonimizowany475387
122
Konsul

przejdź na PC,nie pożałujesz.i zmień dostawcę neta.

09.06.2023 14:33
Illuminackiretpalianinnajezdzcazdalekiegokosmosu
😂
9.3

"i zmień dostawcę neta." no taaa, co może być nie tak? XD

11.06.2023 23:25
Ergo
9.4
Ergo
92
Generał

.

post wyedytowany przez Ergo 2023-06-11 23:26:54
08.06.2023 07:37
10
odpowiedz
2 odpowiedzi
KozaSWD
44
Pretorianin

Path of Exile nadal wygrywa. Też zarabia na skinach, ale nie trzeba wydać 3 stów, żeby w nią zagrać i nie trzeba mieć gamepassa, żeby grać na konsoli. Do tego concent znacznie większy i ciągle dodają nowe mapy, a w Diablo będzie pewnie to samo, tylko od czasu do czasu rzucą jakieś proceduralnie generowane dungeony z tymi samymi mobami, tylko z większą ilością hp. Chcesz coś nowego? Poczekaj na DLC za 2 stówy xD

post wyedytowany przez KozaSWD 2023-06-08 07:39:35
08.06.2023 09:12
10.1
grabeck666
87
Senator

Wygrywa pod jakim względem? :D Zarobków? Ilości graczy?

12.06.2023 02:14
Veselar
10.2
Veselar
22
Generał

grabeck666 jedyne w czym wygrywa Diablo, to jest fabuła.

08.06.2023 09:44
11
odpowiedz
2 odpowiedzi
MewsoNs
73
Generał

Wszystko w kwestii zagrywki z always online, kamerą, sklepem to prawda, że jest w tym jeden cel - sprzedaż skinów. Natomiast sama gra jest naprawdę udana i póki co start jest niezły, zobaczymy jak dalej z jej rozwojem. Zanim ogram to co jest teraz to trochę minie a hardkorzy niech nie narzekają, bo diablo do dawna jest grą pół casualową inaczej niż PoE, czy Lost Ark. Jak grają 10 h dziennie, to wiadomo, że braknie im zawartości szybko i znudzą się grą.

08.06.2023 11:02
11.1
Carlito78
71
Konsul

zanim się znudzą, będą mieć jeszcze sporo wyposażenia do zdobycia, a to obok walki jest esencją gry

post wyedytowany przez Carlito78 2023-06-08 11:02:36
08.06.2023 12:12
11.2
MewsoNs
73
Generał

Poczytaj, ze tacy jak Ci co wymieniłem to już narzekają, że "dużo powtarzalności". Ja natomiast po 10h gry i przeczesaniu 2/3 strzaskanych szczytów jestem bardzo pozytywnie zaskoczony zawartością gry. Fajnie jest wyważone zaangażowanie w fabułę, losowe eventy, które nagradzają obolami, zadania poboczne ( które No naprawdę niema się co czepiać jak na standardy h&s, bo dają radę w zupełności). Mankamentem nadal są niestety powtarzalne lochy oraz te nieszczęsne piwnice, wykonane identycznie. Szkoda, bo jakby zrobili pulę 5-10 pomieszczeń to odbiór byłby zdecydowanie lepszy, a na dobrą sprawę zaprojektowanie tak małej lokacji to by zrobił swierzak po studiach w kilka-kilkanaście dni.

08.06.2023 12:01
12
odpowiedz
1 odpowiedź
Yaboll
141
Generał

Gry wogule nie można kupić w wydaniu pudełkowym na PC.

09.06.2023 00:52
12.1
openforu0
71
Pretorianin

Człowieku, co ty za nowe słowa tu wymyślasz?
'wogule'

spoiler start

ia jusz niewiem skont wogule lódzie w rzyciu wynajdójom takje żeczy, weś ić stont

spoiler stop

post wyedytowany przez openforu0 2023-06-09 00:56:56
08.06.2023 12:23
Wrzesień
13
2
odpowiedz
Wrzesień
67
Idiot Doom Spiral

Łatwo jest grać solo
Nie mam pełnego obrazu, bo grałem tylko w betę, ale w nią właśnie wcale nie grało mi się dobrze solo. Tam cały świat jest skonstruowany pod rozgrywkę sieciową. Jest za duży, zbyt wiele w nim pustych przestrzeni czekających na zapełnienie onlajnowymi eventami, za dużo momentów przestoju. A do tego widok biegających innych graczy, który już całkiem wybija mnie z immersji w "niby solowym" graniu. Mnie to wszystko przeszkadza. I wiem, że jestem w mniejszości, bo gra świetnie się sprzedaje, ale opierając się tylko na becie i recenzjach, to w tym momencie to dla mnie jednak zbyt duży krok w stronę MMO.

08.06.2023 12:41
14
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
pan1cz
43
Centurion

Dla mnie jedynym i największym plusem tego Diablo IV jest klirowanie potworków tj mechanika walki. Cała reszta to wydmuszka... Stworzona, aby cokolwiek miało dawać złudny obraz otwartego świata z fabułką i aktywnościami poza nią. Stąd chwalenie się personalizacją postaci (wow, fajne tylko na jaki czas to urozmaica grę? na pierwszą godzinę, 3 czy 5? a potem to rutyna).
Fabułka to temat dla casuala, który dopiero co dostał od starego PC czy konsolkę. Przedłużane dialogi i rozpoczynanie naszej kwestii od niezwykle rozbudowanej treści pt "co teraz?" "co dalej?" "Co robimy?"... Jak już spotykamy dandżeona z mainquestu to tu też mamy to samo... Mapy skrojone pod jeden główny model. Bossy, których rozmaitość załamuje już przy premierze... Eliasz, którego najpierw pokonujemy w jego queście 3 czy 4 razy... Potem znów ten sam Eliasz na końcu wrzucony między aszawkę a lilith.. Ilość przeskalowanych, przemalowanych i zbufowanych bossów aż nadto widoczna (o ile świadomość causala pozwala cokolwiek więcej dojrzeć niż spamowanie 3-4 skillami).. Całość spina pomysł na prowadzenie ów "fabułki"...
Twórcy rozpoczęli od najnudniejszego wprowadzenia... Intro, które po 1 obejrzeniu chce się wy... rzucić z gry. Skakanie z pkt A do punktu B by zaraz wrócić do punktu A, z którego trzeba ruszyć do punktu E... Możesz panie/pani przegalopować całą mapę, 3/4 fabułki i na końcu spotkać gostka na 7lvlu, który będzie Ci pomagał przedostać się przez lokacje.
Tu dochodzimy do skalowania... Najgorszego wg mnie babola tej produkcji. Dlaczego? Ponieważ największą wg mnie zaletą tego typu gier a zwłaszcza marki Diablo było rośnięcie w siłę, przemierzenia świata i zdobywania coraz większej mocy dzięki doświadczeniom... Budowanie wielkości swojej postaci na milionie ubitych mobów, setkach bossów etc... W Diablo 4 tej ekscytacji po prostu brak. Jest chęć przebicia się przez marnej jakości fabułkę, aby dorwać się do kolejnej rangi, aby znów "cieszyć" się skalingiem na innych widełkach. Nie można nawet cofnąć się do bossów i sprawdzić 'jak sobie teraz poradzę'. Nie ma poczucia jakiejś elitarności po dotarciu do punktu X, do którego nie mają 'podjazdu' świeżaki. Jest za to "przystępny otwarty świat", w którym de facto brak istotnych urozmaiceń.
Itemizacja na poziomie mobilki. To największa pochwałka na jaką blizzard tutaj zasługuje. Wielokrotnie omawiana i spłycona do kolejnego aspektu gry jako wyłącznie minimalny dodatek niczym kosmetyk. Nie wnosi żadnej ekscytacji, większego urozmaicenia a stanowi za to kolejną byle jaką mechanikę w grze. Od podziału (rzadkie legendy itp) przez wskaznik item power (zupełnie niepotrzebny bo niewiarygodny) aż po stricte ilość dostępnych przedmiotów dla danej klasy. Styl minimalistyczny jak na potrzeby mobilki.

Cały fan z gry sprowadza się do skakania po mobkach, bossach i elitkach. Nie sprawiają go ani aktywności, ani rozwój postaci, ani tym bardziej fabułka, która odpycha a nie zachęca do powrotu po 2 czy 4 przejściu. Detale pokroju audio czy klimatu pomijam.

post wyedytowany przez pan1cz 2023-06-08 12:42:49
08.06.2023 23:19
14.1
kaagular
84
Generał

No dawno nie miałem takiego kaca jak po tym, że bossa zabijam bez wysiłku, żeby zaraz po lewelu być oranym przez jakieś szkielety, które przed bossem rozwałałem bez zająknięcia... Kampania przez ten lvl scaling była przeżyciem traumatycznym. Pomysłodawca skalowania poziomu do zwolnienia w trybie natychmiastowym.
A co do reszty to pamiętaj, że to jest gra dla dziesiątek milionów turbo casuali, a nie dla kilkudziesięciu tysięcy hardkorów.

09.06.2023 05:36
14.2
1
pan1cz
43
Centurion

kaagular czy faktycznie gra jest dla turbo casuali? Mógłbym polemizować..
Przykład GPSa tj oznaczenia pkt na mapie, do którego chce się dostać pokazuje, że i tu są błędy, bo niekiedy źle naprowadza. Czy to dla turbo casuali plus? Nie sądzę.
Natomiast dla kogo de facto jest Diablo 4? Czy mówimy już o casualowym graniu? I dla nich jest ten sklep? Dla tej rzeszy, która wejdzie, poexpi w coopie raz na jakiś czas? No raczej nie.. Grę jak i markę nie napędza sprzedaż przy premierze czy też turbo casuali a właśnie gracze, którzy ze stricte swojego zainteresowania czy też po prostu gustu wybierają Diablo jako grę, przy której chcą spędzić setki godzin.
Ułatwienia typu elixir unikania śmierci, zwój ucieczki, zwiększony exp jako ukłon dla boościarzy w trybie coopu to nie zmiana targetu gry na 'turbo casual' a polityka wydawania gier w celach zatrzymania gracza w grze najmniejszym kosztem. Stąd właśnie powtarzalność w każdym elemencie gry..

I teraz już po premierce... Ludzie powoli dobijają do endgame'u (tak w tydzien czy dwa dla casuali).. I się okazuje, że klasa X ma szansę wydropić AŻ 11 (słownie - JEDENAŚCIE!) najrzadszych unikatów, które zaczynają się nagminnie dropić. Czy to odpowiednie urozmaicenie jak na produkt w kategorii AAA za taką cenę? A może to też z myślą o tych wszystkich turbo casualach, którzy mieliby tego spamu unikatami w staszu nie dostrzec? :)

Cała ten pomysł na D4 wymrze szybciej dla casuali niż dla oddanych marce graczy. Wystarczy kolejna medialna premierka byle jakiej gry.. Kolejny wipe w lipcu.. Kolejne przejście fabułki... Kolejna postać..

08.06.2023 15:24
Metaverse
15
1
odpowiedz
Metaverse
73
Senator

Łatwo jest grać solo
Nawet za latwo. Mogli dac od razu ten koszmar.

08.06.2023 22:57
16
2
odpowiedz
openforu0
71
Pretorianin

GOL: To prawda, personalizacja wydaje się bardzo złożona.

Nooo, niesamowicie złożona jest, 8 fryzur, 4 twarze. Normalnie przełom jak wynalezienie koła.

spoiler start

to są jakieś jaja z tą personalizacją czy o co chodzi? bo juz to któryś raz czytam, jakie to potężne narzędzie jest

spoiler stop

09.06.2023 08:44
17
odpowiedz
Jaya
67
Generał

Mikropłatności to nie takie zło jak piszą. Większym złem jest brak mikropłatności bez dobrego endgame.

Wiele gier jak Dying Light 2 nie wiedzą jak podejść do endgame, a mają game-engine atrakcyjniejszy niż ma Diablo4.

Z gotowych pomysłów na endgame przypominam sobie:

- atrakcyjny sensowny, niemal nieskończony rozwój postaci. Jak już lvl'upy są powolne to można dać dużo klas do wyboru i atrakcyjny nowy start, inny loot do zebrania i inny gameplay. (rozwój postaci w wielu HnS jest mało sensowny, DLight2 mógł rozwinąć te automatyczne rozwijanie skilli, a dali zamiast tego sterydy. Tak czy siak "perki" w grach to raczej umiejętność zdobywana np. w stylu Gothica, albo przez własny dłuższy wkład nad opracowaniem techniki )

- nieskończony rozwój jakiejś bazy i proceduralnie generowana zawartość, czy dodawana na bieżąco w internecie. Bazy mają głównie sens jak są albo atrakcyjne wizualnie, albo jest jakaś ekspansja.

- PvP - choć dla wielu graczy ten Nekromanta stanowi namiastkę multiplayera. Mało jest gier gdzie mam AI companiona offline i nie muszę się bać, że odejdę od klawiatury bo wejdę w menu. Blizzard nie wpada ostatnio zbytnio na nowe pomysły. Przydałaby się jakaś bardziej biała alternatywa nekromanty, np. perki dla każdego z gałęzi "przywództwo", gdzie można by przydzielać companionów wybieranych z tawerny, którzy by mieli swoje skille i ekwipunek.

Jeśli tak podejść do endgame to dużo łatwiej mi wydać będzie jakieś pieniądze na skiny.

post wyedytowany przez Jaya 2023-06-09 08:45:26
09.06.2023 09:08
leaven
😐
18
1
odpowiedz
1 odpowiedź
leaven
150
Konsul

Niestety jeżeli chodzi o RPG, jest duży regres. Punkty atrybutów rozdzielają się automatycznie. Nie mam możliwości kształtować osoby jak mi się podoba ale zależnie od klasy jej atrybuty same się powiększają a żonglować można nimi tylko nieznacznie za pomocą noszonego wyposażenia. Poza tym dlaczego np. jako barbarzyńca mam zablokowane używanie broni typu łuk albo sztylet albo nawet bronie magiczne? Gra już z góry zaprogramowała mój rozwój.

09.06.2023 17:21
18.1
dariusz_fM
4
Legionista

Ty chcesz żeby blizzard potraktował Cie jak kogoś kto myśli i nie daj bóg podejmuje sam decyzje ?! Bosze!! ludziom się już w dupach poprzewracało ;) No przecież możesz wybrać dwa skille na początku i klikać ;)

09.06.2023 09:19
19
2
odpowiedz
zanonimizowany1387409
2
Legionista

Blizzard musi zarabiać taki jest nacisk od Activision to się nie zmieni, gdy wyszło Diablo 1 to był rewolucją jeśli mowa o rpg akcji, była prosta forma ale posiadała to co powinna mieć dobra gra, później pojawiła się kontynuacja Diablo 2 rozwijająca formułę pierwowzoru choć nie wszyscy fani byli zadowoleni, pamiętam narzekania na akty oraz ich długość, jeszcze inni narzekali na rozwój postaci, że za dużo umiejętności, nie mniej jednak seria szła w dobrym kierunku, słowa runiczne, zestawy przedmiotów plus zaskakująco dobra fabuła, po latach świetności wyszło Diablo 3 i seria poszła w złym kierunku, rozwój postaci zbyt uproszczono, same akty były nijakie, stylistyka kolorów nie pasowała do serii, fabuła wypadła nie ciekawie, mimo zadowolenia nowej fali graczy kolejna część nie była dobra, teraz mamy premierę Diablo 4 jest szansa, że Blizzard wróci na właściwy tor, fanem zabezpieczenia nom stop online nie jestem, nie podało mi się w Diablo 3 i nie podoba w Diablo 4, odnośnie balansu postaci nekromanta był dobry jeśli dobrze się go rozwijało, jeśli mowa o druidzie to faktycznie postać trudna to opanowania i rozwoju, oby tym razem końcowy etap gry dawał satysfakcję.

09.06.2023 14:27
Illuminackiretpalianinnajezdzcazdalekiegokosmosu
😂
20
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Illuminackiretpalianinnajezdzcazdalekiegokosmosu
63
Generał

"Łatwo jest grać solo". No ba, gdyż online z innymi w grupach jeszcze szybciej nabija się expa i łatwiej/szybciej zdecydowanie robi wszystkie aktywności. Co za odlot...

09.06.2023 15:39
reksio
20.1
reksio
218
Pies Pogrzebany

Ani nie robi się szczególnie łatwiej, ani szczególnie szybciej. Nie fisiuj.

09.06.2023 17:07
21
odpowiedz
dariusz_fM
4
Legionista

Rzeczy które uzasadniałyby funkcje online (według mnie):
*działający rozbudowany handel - w D4 nie istnieje mimo zapowiedzi.
*czat globalny - nie ma bo po co w grze online ?!
*wyszukiwarka "party"
*jakiekolwiek interakcje z innymi graczami - w D4 coś takiego nie istnieje.

W tej chwili "always online" jest wprowadzona tylko i wyłącznie pod spieniężenie tego tytułu. Gra jakich wiele na rynku, mocno średnia. Jednie co ją wyróżnia to marka i logo diablo oraz wysoka cena.

post wyedytowany przez dariusz_fM 2023-06-09 17:08:25
09.06.2023 18:07
22
odpowiedz
gracz155
16
Chorąży

Jak Dla mnie pod względem funkcji sieciowych wręcz jest regres pod względem diablo 3.
Poza ludzikami biegającymi w otwartym świecie nie ma żadnych funkcji sieciowych.

GDZIE MATCHMAKING ja się pytam, w D3 to była podstawowa funkcjonalność, która przyciągnęła mnie na parę tyś godzin. Tutaj raczej wbije max lvl i skończę swoją przygodę (albo i wcześniej ), bo jest zwyczajnie nudno samemu latać.

Nawet handlu pomiędzy graczami brakuje wiec, mimo że przedmioty lecą "dla wszystkich klas" to nie ma co z nimi robić.

12.06.2023 02:09
Veselar
23
odpowiedz
Veselar
22
Generał

"Czego nauczyliście się jako firma przy Diablo Immortal" (...) że gracze wezmą każde gówno, które im rzucimy na talerzu.
"A gry Blizzarda znane są z artyzmu." szczególnie WC3:Reforged

Co do samej sieciowości - naprawdę Blizz nie byliście w stanie, dać opcji grania offline? Jakoś w to nie wierzę.

Opinia Blizzard broni otwartego świata i funkcji online w Diablo 4. „Łatwo jest grać solo”