Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 marca 2019, 18:49

Deweloper z Obsidianu przenosi Star Wars: Dark Forces na UE4

Ponad 24 lata minęły od premiery Star Wars: Dark Forces – pierwszego FPS-a osadzonego w uniwersum Gwiezdnych wojen. Jak się okazuje, produkcja ta od kilku lat powstaje na nowo za sprawą jednego z deweloperów firmy Obsidian Entertainment, który zdecydował się przenieść grę na silnik Unreal Engine 4.

Produkcje z uniwersum Gwiezdnych wojen przeżywają ostatnio trudne chwile. Dowodem na to są kontrowersje związane z lootboksami w Star Wars: Battlefront II oraz zawieszenie prac nad osadzoną w tej rzeczywistości grą, która stanowiła ostatni projekt w historii Visceral Games. Może się to zmienić. Jak pisaliśmy niedawno, w sieci upubliczniono demo Star Wars Episode I: Racer stworzone na Unreal Engine 4. Na horyzoncie pojawił się teraz także inny projekt. Jest nim remake Star Wars: Dark Forces wykonywany na tym samym silniku od Epic Games.

Star Wars: Dark Forces być może doczeka się graficznego odświeżenia po dwudziestu czterech latach od premiery. - Deweloper z Obsidianu przenosi Star Wars: Dark Forces na UE4 - wiadomość - 2019-03-19
Star Wars: Dark Forces być może doczeka się graficznego odświeżenia po dwudziestu czterech latach od premiery.

Remake Star Wars: Dark Forces nie jest zwykłą fanowską inicjatywą. Odpowiada za niego Jason Lewis pracujący jako Senior Environment Artist w studiu Obsidian, który współtworzył takie produkcje jak Złoty kompas.

Projekt rozpoczął się od próby przeniesienia kosmodromu Mos Eisley na Unreal Engine 4. Jason Lewis pracował nad nim w pojedynkę przez ostatnie kilka lat. Z racji tego nadal jest on we wczesnej fazie rozwoju, jednak można go już wypróbować. Wystarczy pobrać plik za pomocą tego linku. Obecnie do projektu dołączyło także kilku innych deweloperów, co prawdopodobnie poskutkuje przyspieszeniem tempa prac. Ich postępy można na bieżąco obserwować.

Jakie szanse na ukończenie ma odświeżona wersja Star Wars: Dark Forces? Patrząc na wcześniejsze próby przeniesienia gier z uniwersum Gwiezdnych wojen na nowsze silniki graficzne, ciężko o powody do optymizmu. Wystarczy przypomnieć sobie remake KOTOR-a, który został skasowany po interwencji Lucasfilm. Możliwe, że projekt Jasona Lewisa spotka podobny los.

Agnieszka Adamus

Agnieszka Adamus

Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry.

więcej