autor: Fajek
Deus Ex 2, Thief 3
Jak widać, kolejni producenci deklarują chęć tworzenia gier na konsole nowej generacji. Czyżby rynek PC nie był wystarczająco atrakcyjny? A może to jedynie moda? Nie wiadomo jak jest naprawdę. W każdym razie większość tytułów anonsowana jest najpierw na konsole. Tak też jest w przypadku Deus Ex 2 i Thief 3.
Jak widać, kolejni producenci deklarują chęć tworzenia gier na konsole nowej generacji. Czyżby rynek PC nie był wystarczająco atrakcyjny? A może to jedynie moda? Nie wiadomo jak jest naprawdę. W każdym razie większość tytułów anonsowana jest najpierw na konsole. Tak też jest w przypadku Deus Ex 2 i Thief 3.
Firma ION Storm podała, że oba tytuły pojawią się w pierwszej kolejności na konsole a dopiero później na komputery klasy PC. Thief 3 planowany jest na Xbox’a, natomiast nie znana jest platforma dla Deus Ex 2. Być może będzie to PS2. Głównym powodem takiej sytuacji (wydawania gier przede wszystkim na konsole, a przynajmniej w pierwszej kolejności) jest stopień spopularyzowania tego rodzaju sprzętu, a co za tym idzie wyższe zyski. ION Storm tłumaczy tę sytuację zgoła odmiennie. Jeden z pracowników firmy powiedział, iż powodem dla którego gry pojawią się w pierwszej kolejności na konsole są ich (konsol) ograniczenia. Np. ograniczona ilość RAM’u zmusza programistów do poświęcenia więcej czasu optymalizacji gry. Podobnie jest w przypadku mocy obliczeniowej konsoli. Trzeba dużo wysiłku i czasu aby gra należycie się prezentowała. Natomiast PC ... ? Nikt o nic nie musi się martwić, bo zawsze można podnieść wymagania sprzętowe i dlatego produkcja gry idzie dużo szybciej niż w przypadku wersji np. na PS2. Nie traci się czasu na usprawnienia, poprawki i dopieszczenie kodu gry. Smutne, ale prawdziwe.