Deus Ex 2, Thief 3 - nowe screeny i niespodziewana zmiana silnika graficznego
Deus Ex 2, Thief 3 będą wykorzystywały silnik graficzny Unreala oraz silnik fizyczny Havok – tak do tego weekendu brzmiały oficjalne zapowiedzi firmy Ion Storm dotyczące obu tych tytułów. Jednakże po tym jak na serwisie Gamer.nl opublikowano nowe screeny z Deus Ex 2, wyglądające „nieco” inaczej niż poprzednie, na forum serwisu Voodoo Extreme pan Kent Hudson z Ion Storm oświadczył, iż zarówno w przypadku DX2 jak i Thief 3 zrezygnowano z silnika firmy Epic i obie te gry nie będą go wykorzystywać.
Deus Ex 2, Thief 3 będą wykorzystywały silnik graficzny Unreala oraz silnik fizyczny Havok – tak do tego weekendu brzmiały oficjalne zapowiedzi firmy Ion Storm dotyczące obu tych tytułów. Jednakże po tym jak na serwisie Gamer.nl opublikowano nowe screeny z Deus Ex 2, wyglądające „nieco” inaczej niż poprzednie, na forum serwisu Voodoo Extreme pan Kent Hudson z Ion Storm oświadczył, iż zarówno w przypadku DX2 jak i Thief 3 zrezygnowano z silnika firmy Epic i obie te gry nie będą go wykorzystywać.
Zgodnie z wypowiedzią Hudsona, Ion Storm zdecydowała się przepisać od nowa praktycznie cały kod gier, włącznie z enginem graficznym, dźwiękowym i fizycznym, a także zmienić takie kluczowe elementy gry jak bronie, itp. Jakby to powiedzieć..., taka mała rewolucja....
Nie mniej jednak Hudson twierdzi, że posunięcie to nie oznacza, iż Ion Storm uważa silnik Unreala za zły. Wręcz przeciwnie, Unreal jest rewelacyjny, aczkolwiek członkowie zespołów pracujących nad DX2 jak i Thief 3 uznali, że gry te wymagają silników tzw. „uszytych na miarę” (ot takie pokrętne i enigmatyczne wytłumaczenie...)