Darmowe Perełki XXV - 24 grudnia 2011 roku
Przed wami piętnasty przegląd najciekawszych gier freeware. Znajdziecie tu darmowe gry (w tym również te przeglądarkowe) które potrafią dostarczyć wiele zabawy, ale również ruszą nawet ana najsłabszych netbookach. Ten przegląd obejmuje pięć dni - 18 do 24 grudnia 2011 roku.
Witajcie świątecznym przeglądzie gier darmowych. Życzymy Wam magicznych i spokojnych Świąt Bożego Narodzenia spędzonych wśród rodziny i przyjaciół. Poza życzeniam mamy dla Was oczywicie zestawienia najciekawszych tytułów freeware (także te przeglądarkowych) z ostatnich dni. Znajdziecie tu produkcje, które nie tylko zapewniają masę zabawy, ale najczęściej posiadają również tak niskie wymagania sprzętowe, że nawet proste netbooki nie będą miały problemów z ich udźwignięciem.
Poprzednie przeglądy:
- Darmowe Perełki I - 10 lipca 2011
- Darmowe Perełki II - 17 lipca 2011
- Darmowe Perełki III - 24 lipca 2011
- Darmowe Perełki IV - 31 lipca 2011
- Darmowe Perełki V - 7 sierpnia 2011
- Darmowe Perełki VI - 14 sierpnia 2011
- Darmowe Perełki VII - 21 sierpnia 2011
- Darmowe Perełki VIII - 28 sierpnia 2011
- Darmowe Perełki IX - 4 września 2011
- Darmowe Perełki X - 11 września 2011
- Darmowe Perełki XI - 18 września 2011 roku
- Darmowe Perełki XII - 25 września 2011 roku
- Darmowe Perełki XIII - 2 października 2011 roku
- Darmowe Perełki XIV - 9 października 2011 roku
- Darmowe Perełki XV - 16 października 2011 roku
- Darmowe Perełki XVI - 13 października 2011 roku
- Darmowe Perełki XVII - 30 października 2011 roku
- Darmowe Perełki XVIII - 6 listopada 2011 roku
- Darmowe Perełki XIX - 13 listopada 2011 roku
- Darmowe Perełki XX - 20 listopada 2011 roku
- Darmowe Perełki XXI - 27 listopada 2011 roku
- Darmowe Perełki XXII - 4 grudnia 2011 roku
- Darmowe Perełki XXIII - 11 grudnia 2011 roku
- Darmowe Perełki XXIV - 18 grudnia 2011 roku
.
Mała perełka stworzona w ciągu 48 godzin przez Markusa "Notcha" Perssona (twórcę Minecrafta) podczas sieciowego konkursu Ludum Dare. Gra jest w czymś w rodzaju bardzo uproszczonego Minecrafta. Możemy gromadzić surowce, mordować potwory i przemierzać sporych rozmiarów świat. Głównym celem jest zabicie złego czarnoksiężnika.
.
Zręcznościówka, w której jako snajper eliminujemy przestępców i skorumpowanych policjantów niszczących życia uczciwych obywateli. Musimy działać profesjonalnie, aby nie zostawiać śladów dla policji. W niektórych misjach konieczne jest tylko zranienie ofiary (np. w kolano), a w innych trzeba upozorować wypadek.
.
RPG typu roguelike nastawione na taktyczne turowe bitwy. Dopracowany interfejs, kompetentna sztuczna inteligencja i przede wszystkim świetny system walki bazujący na mechanice d20, czyli tej samej, które napędzała trzecią edycję Dungeons & Dragons.
.
Doskonała gra logiczna w stylistyce retro. Naszym zadaniem na każdej planszy jest dotarcie do wyjścia. Na drodze stoi nam jednak najczęściej wiele śmiercionośnych przeszkód. Tu z pomocą przychodzi umiejętność obracania całego pokoju i przesuwania przedmiotów. Gra powstała w ciągu 48 godzin na Ludum Dare, ale jest tak dopracowana i miodna, że aż ciężko uwierzyć, że komuś udało się stworzyć tę perełkę w tak krótkim czasie.
.
Imponująca trójwymiarowa skradanka studentów z Digipen. Wcielamy się w pomniejsze bóstwo pożerające ludzi. Szkopuł w tym, że sterowane przez nas monstrum jest słabe w bezpośredniej walce i praktycznie bezbronne w świetle. Dlatego musimy kryć się po cieniach, gasić lampy i świeczki oraz wynajdować pomysłowe sposoby na zabicie strażników z wykorzytaniem naszych nadnaturalnych mocy.
.
Śliczne i bardzo atmosferyczne połączenie platformówki i przygodówki. Świat zwiedzamy jak w typowych produkcjach pierwszego z tych gatunków, ale co pewien czas musimy wchodzić w interakcje z postaciami oraz rozwiązywać zagadki i to z kolei wykonujemy za pomocą klasycznego przygodówkowego interfejsu point-n-click.