autor: Artur Falkowski
Czujniki ruchu w konsoli NDS – czemu nie?
Ciekawe, czasami zaskakujące modyfikacje i dodatki do konsol stworzone przez fanów ze smykałką do majsterkowania nie są żadną nowością. Mimo wszystko wciąż potrafią zadziwić. Tym razem ekipa DSPassMe opracowała urządzenie do NDS wzbogacające konsolę o trzyosiowy akcelerometr oraz jednoosiowy żyroskop. Umożliwi on handheldowi pójście w ślady najnowszego produktu Nintendo – konsoli Wii.
Ciekawe, czasami zaskakujące modyfikacje i dodatki do konsol stworzone przez fanów ze smykałką do majsterkowania nie są żadną nowością. Mimo wszystko wciąż potrafią zadziwić. Tym razem ekipa DSPassMe opracowała urządzenie do NDS wzbogacające konsolę o trzyosiowy akcelerometr oraz jednoosiowy żyroskop. Umożliwi on handheldowi pójście w ślady najnowszego produktu Nintendo – konsoli Wii.
Wspomniane urządzenie opracowane zostało w formie kartridża wkładanego do portu DS. Będzie można je nabyć już od początku stycznia. Oczywiście nie będzie wspierane przez oficjalne produkcje, ale z pewnością da spore pole do działania twórcą oprogramowania homebrew.
Nie jest to jednak pierwszy pomysł wprowadzenia do przenośnej konsoli czujników ruchu i wychylenia. Już poczciwy GameBoy Advance posiadał grę Kirby Tilt’n Tumbie wyposażoną w podobne urządzenie.