Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Cyberpunk 2077 i Łowca androidów zainspirowały piękne demo technologiczne Unreal Engine 5. To dowód, że gry mogą wyglądać ślicznie bez ray tracingu

03.03.2025 18:49
1
Twoja stara 1993
55
Generał

Wygląda dobrze na RX6800 W 2K 60FPS ULTRA

03.03.2025 18:53
claudespeed18
2
2
odpowiedz
claudespeed18
213
Wszechwiedzący
Wideo

Pamiętam jak to demo robiło wrażenie lata temu https://www.youtube.com/watch?v=XgS67BwPfFY

03.03.2025 18:55
Herr Pietrus
😁
3
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Herr Pietrus
230
Jestę Grifterę

Wygląda dobrze na RX6800 W 2K 60FPS ULTRA
W 2K ale z DLSS 4.0 Performance i w 60 FPS z MFG.

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2025-03-03 18:56:18
03.03.2025 19:15
3.1
Twoja stara 1993
55
Generał

Niby jak skoro to RX nie RTX nie ma DLSS i FSR demo nie ma dużych wymagań skoro odpala
RTX4090 at 4k Native Epic settings 120+ fps
Runs on Rog Ally Extreme at 30W 1280x720 High Settings + Vsync
45 - 55 fps

Gra nie posiada raytracingu ani lumen

post wyedytowany przez Twoja stara 1993 2025-03-03 19:33:29
04.03.2025 09:39
Herr Pietrus
3.2
Herr Pietrus
230
Jestę Grifterę

Ach, faktycznie, mój błąd.

No tak, czyli bez Lumen się da, nawet z Nanite.
Tak jak dawało się radę poprzednie kilkanaście lat.

Inna sprawa, że to m.in. Nanite mocno zabija wydajność razem z innymi brakami silnika. A do dynamicznych świateł istnieją ponoć dynamiczne, bardzo wydajne systemy oparte o RT/PT - też tylko w demach...

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2025-03-04 09:44:32
03.03.2025 19:17
-=Esiu=-
4
4
odpowiedz
2 odpowiedzi
-=Esiu=-
210
Everybody lies

No ale to się musi CHCIEĆ by gra tak wyglądała i dobrze działała.

A że się nie chce to nawalą takiego badziewia bez optymalizacji i ciesz się jak ci gra działa z dlss czy innymi wspomagaczami.

03.03.2025 20:55
Szefoxxx
4.1
1
Szefoxxx
84
Doradca

Często jest tak, że twórcy nie mają wyboru, nie mają nic do gadania, góra narzuca terminy, tnie koszta i czas na optymalizację, byle wydać grę na z góry ustalony termin.

04.03.2025 09:08
😂
4.2
1
Termi1878
54
Pretorianin

Jakie chcieć? XD Ty wiesz w ogóle jak gry są robione? Tu masz samą przechadzkę po małym świecie (i to gościu nagrał na RTX 4090!), a gdzie jeszcze dodanie innych systemów, npców robiących cokolwiek niż stać/siedzieć/chodzić 2m z pozycji do pozycji. Gdyby to tak miało wyglądać i mieć wszystko co gra powinna posiadać, to nawet 5090 by nie starczył. A zdecydowanie nie dałoby rady tego zrobić na UE5. Dalej wciskajcie sobie kity gracze, kupujcie preordery od korpo, a potem dostaniecie festiwal stutteringu

03.03.2025 19:41
5
2
odpowiedz
6 odpowiedzi
PCMREpic
42
Konsul

W deszczu to wygląda okropnie. Nie umywa to się do RedEngine i Cyberpunka.
Zmodowany Cp2077, to obecnie najwyższa poprzeczka. Szkoda, że Redzi zrezygnowali z tego silnika. Niestety, ale musieli to zrobić, bo łatwiej pracowników znaleźć na popularny silnik niż szkolić od zera.

03.03.2025 20:25
NOWAHUTANACZASIE
5.1
NOWAHUTANACZASIE
18
Konsul

No albo mogli się przesiąść na CryEngine:)

03.03.2025 20:58
Szefoxxx
5.2
Szefoxxx
84
Doradca

No, ale porównujesz do zmodowanego cp2077 z RT/PT? No to tak, wygląda lepiej, w końcu to komercyjna gra za grubą kasę, a nie demo od jednej osoby, tylko działa to wtedy natywne w 4k i 120+ fps jak tutaj?

04.03.2025 01:16
5.3
makaronZserem
43
Generał

Ale po co porównywać prace jednego randoma z internetu do pracy całego studia. Oczywiście, że będzie wyglądało gorzej, bo to tylko jedna osoba robiła, by zrobić dobry i realistyczny projekt potrzeba pracy wielu osób.

04.03.2025 07:16
5.4
Twoja stara 1993
55
Generał

PCMREpic.
To że w modach gra wygląda spoko to wiesz. tylko jak to działa

Nawet Cyberpunk z zwykłym Raytracingiem wygląda i działa gorzej niż te Demo.
W Indiana Jones jest Raytracing domyślnie ale dupy nie urywa straszną padaka tylko dopiero Patchtracing ma poprawne odbicia ale to dopiero na kartach RTX4080.
I to mówimy o grze dobrze zoptymalizowanej.
Która wymaga dobrej ilości VRAM 16Gb dla Patchtracing
I NVIDIA wypuszczą RTX5070 Z 12Gb Vram Xd

Problem w tym że gry i bez Raytracing potrafią działać fatalnie jest ich coraz więcej.

04.03.2025 11:57
5.5
wezbracielage
4
Centurion

Zwłaszcza postacie npc w C2077 wyszły im na tym ich silniku " wybitnie " ilekroć próbuje wciągnąć się w tą grę odrzuca mnie atak jakiś paczkowych manekinów z gier sprzed 20 lat na ulicach . Wygląda to okropnie i żaden mod tego dziadostwa nie naprawi

04.03.2025 13:08
5.6
PCMREpic
42
Konsul

Mój błąd, nie czytałem całego artykułu i przez durnego redaktora założyłem, że chodzi o oficjalne demo technologiczne, bo przecież to logiczne, że dema technologiczne wypuszczają firmy posiadające dany produkt, by pokazać jego możliwości, a nie jakiś dzieciak z yutuba ;)
wezbracielage :D co mają modele postaci do silnika gry? Przecież ich wygląd nie zależy od silnika, a osób odpowiedzialnych za ich wymodelowanie i teksturowanie w całkiem innym środowisku niż ten silnik.

03.03.2025 21:15
6
1
odpowiedz
tynwar
90
Senator

"To dowód, że gry mogą wyglądać ślicznie bez ray tracingu"
Powaga? Teraz to gry już nie mogą wyglądać ślicznie bez ray tracingu?

03.03.2025 21:34
Spichris
7
odpowiedz
Spichris
17
Legionista

Niby gry się rozwijają, niby grafika cały czas do przodu a fizyka? Fizyka jak z ery kamienia łupanego...

03.03.2025 22:05
8
odpowiedz
Felipesku
69
Konsul

To jest pikuś, efekciarstwo nic więcej. Na dzień dzisiejszy gry mogą wyglądać jak film.

04.03.2025 01:17
9
odpowiedz
makaronZserem
43
Generał

To jest projekt tylko jednej osoby, a nie możliwości silnika.

04.03.2025 07:24
10
odpowiedz
1 odpowiedź
Twoja stara 1993
55
Generał
Wideo

Już kiedyś dawałem screena z Undergrounda 1 i moda graficznego bez Raytracing z podpisem Raytracing to ściema ten mod udowadnia że wcale nie trzeba dużo pracy.
Mod już w sumie kilka lat ma.
Jeszcze wtedy miałem starego GTX 1070 ale mod działał na GTx750 Ti

https://youtu.be/6cdTSBkVIhE

Fajnie się gra na TV 4K jak to wszystko świeci ładnie.

post wyedytowany przez Twoja stara 1993 2025-03-04 07:27:09
04.03.2025 13:15
10.1
PCMREpic
42
Konsul

Tyle że tu nie chodzi o to, by świeciło ładnie, i wyglądało jak wylizane jajca psa, tylko by było realistycznie.
RT wymaga niestety jeszcze masę zasobów, ale w przyszłości, gdy sprzęt będzie lepszy, to będzie podstawa w tworzeniu oświetlenia, bo po prostu skrada diametralnie czas.
Masz tu przykład tego Undergunda, gdzie wszystkie odbicia np. w szybach budynków, to ręcznie stworzona tekstura w odbiciu lustrzanym.
Gdy zmieni się koncept danej ulicy podczas tworzenia gry np. zostanie dodany jakiś element jak budka telefoniczna, to by ona się odbijała w witrynach sklepowych, na nowo trzeba zrobić teksturę odbić w oknach budynków wokoło.
Przy RT nie ma takiej potrzeby, bo robi to algorytm. Tyle że to wymaga w cholerę mocy, więc jeszcze wiele lat minie, zanim to się przyjmie w 100%. W chwili obecnej to ciekawostką i chwyt marketingowy.
Tak jak stało to się w branży animacji - dziś każdy film animowany korzysta z RT.
Auta 1 były jednymi z pierwszych produkcji, gdzie całe oświetlenie, odbicia etc. zostały zrobione za pomocą RT. To było 20 lat temu, a dziś to standard.

Wiadomość Cyberpunk 2077 i Łowca androidów zainspirowały piękne demo technologiczne Unreal Engine 5. To dowód, że gry mogą wyglądać ślicznie bez ray tracingu