CryEngine będzie wspierał technologię AMD Mantle
Cevat Yerli, szef studia Crytek, ujawnił, że silnik CryEngine „wkrótce” zaoferuje wsparcie dla stworzonej przez firmę AMD technologii Mantle. Do zapowiedzi doszło podczas imprezy GDC 2014 (mającej miejsce w marcu tego roku), więc wieści na temat efektów współpracy między obiema spółkami możemy oczekiwać już w najbliższej przyszłości.
Choć właściwości opracowanej przez firmę AMD technologii Mantle brzmią ciekawie na papierze, jedna z wątpliwości, jakie budzi dzieło „czerwonych”, to fakt, że zainteresowanie nią wśród deweloperów jest stosunkowo niewielkie. Jednak sytuacja ulega nieustannej poprawie – jak się niedawno okazało, do grona studiów wspierających Mantle wkrótce dołączy niemiecki Crytek, twórcy gier takich jak Far Cry, Crysis czy Ryse: Son of Rome, a także popularnego silnika CryEngine. Co prawda, szef wspomnianego zespołu, Cevat Yerli, ujawnił tę informację już miesiąc temu – podczas odbytej w San Francisco imprezy GDC 2014 (Game Developers Conference) – lecz fakt pozostał praktycznie niezauważony aż do czasu, kiedy AMD opublikowało film z wystąpieniem prezesa Cryteka (możecie go zobaczyć powyżej).
”Sądzimy, że dzięki współpracy z AMD i Mantle jesteśmy w stanie zrealizować wizję, jaką kiedyś się dzieliliśmy: że w okolicach 2013-2014 roku grafika generowana w czasie rzeczywistym dorówna jakości efektów filmowych” – powiedział Cevat Yerli w omawianym wystąpieniu podczas GDC 2014. – „Jesteśmy przekonani, że aby faktycznie stało się to możliwe, konieczne jest uzyskanie dostępu do możliwości pecetowych i konsolowych podzespołów na znacznie niższym poziomie [niż dotychczas].”
Rzecz jasna, realizacja tej „wizji” dotyczy stworzonego przez Crytek silnika CryEngine. Yerli obiecał, że efekty współpracy z firmą AMD zostaną przedstawione już wkrótce, lecz nie wiadomo, czy miał na myśli prezentację jakiegoś dema technologicznego, czy też może zapowiedź optymalizacji jednej z gier napędzanych wspomnianym silnikiem pod kątem Mantle. Warto tu nadmienić, że, jak wspomniał szef Cryteka podczas GDC, niemieckie studio udziela obecnie ponad 70 licencji na wykorzystanie CryEngine – z technologii tej będzie korzystał między innymi bijący rekordy crowdfundingowej popularności kosmiczny symulator Star Citizen, obiecujący średniowieczny cRPG Kingdom Come: Deliverance, a także zapowiedziany na czerwiec 2014 roku polski FPS Enemy Front.
- Oficjalna strona internetowa firmy AMD
- Oficjalna strona internetowa studia Crytek
- Oficjalna strona internetowa silnika CryEngine