Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 sierpnia 2017, 09:40

Crackdown 3 przesunięte na wiosnę 2018 roku

Firma Microsoft Studios ogłosiła przesunięcie premiery Crackdown 3. Trzecia odsłona sandboksowego cyklu zadebiutuje na wiosnę 2018 roku zamiast 7 listopada 2017 roku. Dodatkowy czas zostanie przeznaczony na dopracowanie gry.

Zła wiadomość dla fanów serii Crackdown. Wydawca Microsoft Studios Publishing poinformował o kolejnym przesunięciu premiery trzeciej odsłony cyklu, tym razem na wiosnę 2018 roku. Według wcześniejszych obietnic gra miała zadebiutować 7 listopada, a jeszcze wcześniej była mowa o 2016 roku. O opóźnieniu poinformowała Shannon Loftis, główna menadżer firmy, w wiadomości wysłanej do redakcji Polygonu, a jako przyczynę podała chęć dopracowania wszystkich elementów tej – jak to określiła – ambitnej produkcji. Trzy zespoły deweloperskie pracujące nad grą mają zadbać, by prezentowała się ona równie dobrze w każdym z trybów rozgrywki, tak dla jednego, jak i dla wielu graczy.

Trzecia część Crackdown ukaże się dopiero w przyszłym roku. - Crackdown 3 przesunięte na wiosnę 2018 roku - wiadomość - 2017-08-17
Trzecia część Crackdown ukaże się dopiero w przyszłym roku.

Loftis wspomina też o „prawdziwym 4K”, co nie powinno dziwić – listopadowa premiera gry miała zbiec się z debiutem konsoli Xbox One X. Innymi słowy, Crackdown 3 byłoby niejako tytułem startowym nowej-starej platformy Microsoftu. Trudno jednak oprzeć się wrażeniu, że rzeczywistym powodem opóźnienia są średnio entuzjastyczne reakcje społeczności. Dotychczasowe pokazy rozgrywki niby nie spotkały się z takim linczem, jak swego czasu zwiastun Call of Duty: Infinite Warfare, ale nie wywołały też zbytniego zachwytu, zwłaszcza w kontekście przeciągających się prac (tytuł zapowiedziano jeszcze w 2014 roku) oraz grafiki niepasującej – zdaniem niektórych – do tytułu mającego reklamować nową, potężniejszą konsolę. Potwierdzałaby to wypowiedź Shannon Loftis, która wspomniała o przeznaczeniu dodatkowego czasu m.in. na doszlifowanie oprawy wizualnej.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej