autor: Maciej Myrcha
Coraz bliżej święta - coraz więcej gier
Dzisiaj kontynuujemy opis listy dziesięciu najlepszych, według serwisu GameSpy, okresów świątecznych w historii gier i sprzętu wideo. Zaprezentujemy wam rok 1988 zdominowany przez Nintendo oraz 1999 - narodziny Dreamcasta i zapowiedź kolejnego dziecka Sony - PlayStation 2.
Dzisiaj kontynuujemy opis listy dziesięciu najlepszych, według serwisu GameSpy, okresów świątecznych w historii gier i sprzętu wideo. Zaprezentujemy wam rok 1988 zdominowany przez Nintendo oraz 1999 - narodziny Dreamcasta i zapowiedź kolejnego dziecka Sony - PlayStation 2.
Święta 1988
Ten okres niewątpliwie można uznać za bezapelacyjne królowanie Nintendo - 80% rynku rozrywki elektronicznej było kontrolowane przez tą firmę. Właściciele Atari 7800 czy Sega Master System byli w mniejszości i praktycznie nie słyszało się o produktach skierowanych w ich stronę. Tak więc przed Gwiazdką 1988 znakomita większość graczy spierała się nad wyższością jednego z tytułów: Mario czy Zelda? Korporacja Nintendo zdecydowała się ułatwić graczom zadanie i pod koniec roku 1988 ukazały się kontynuacje obu tych serii - Super Mario Brothers 2 i The Legend of Zelda II: The Adventure of Link.
W tym samym czasie pojawiły się takie tytuły jak Contra czy Double Dribble od Konami a Sega wydała Shinobi oraz Phantasy Star. Wartym odnotowania faktem jest również pojawienie się jak to obrazowo przedstawili redaktorzy serwisu GameSpy, największego rosyjskiego wynalazku od czasów Sputnika - gry, która przeszła już do kanonu klasyki - Tetrisa. Co prawda było to 6 miesięcy przed świętami ale w wypadku tej gry nie miało to większego znaczenia - sprzedawała się jak świeże bułeczki.
Gwiazdka 1999
Na wielkie sny Segi o potędze, Sony wylało wiadro zimnej wody. W tym roku swój wielki debiut miała konsola Dreamcast, określana jako pierwsza konsola przygotowana do rozgrywek sieciowych, niestety jedynym tytułem, który obsługiwał tę opcję była gra Chu Chu Rocket. Sega ratowała swoją pozycję wydając Soul Calibur oraz nową grę z serii Sonic 3D a także NFL2K, która w pewnym stopniu podważyła dominację EA na rynku gier sportowych. Konkurencja jednak nie spała. Sony zaoferowało graczom Final Fantasy VIII oraz Gran Turismo 2. Największym jednak hitem z tej stajni okazał się tytuł prezentujący triki skate'owe w wykonaniu Tony Hawka, który godzinami przykuwał graczy przed ekranami.
Nintendo również usiłowało odkroić swój kawałek z tortu jakim niewątpliwie stał się rynek gier komputerowych. Z ich rąk wyszedł Donkey Kong 64 sprzedawany razem z rozszerzeniem pamięci RAM, które było potrzebne do uruchomienia tej gry.
We wrześniu tego roku Sony opublikowało informacje na temat PlayStation 2. I nie miało znaczenia, że konsola ta ukazać się ma rok później - wielu graczy zdecydowało się poczekać na nowy produkt Sony niż wydać pieniądze na Dreamcasta.