Codemasters rezygnuje z gangsterskiej wyprawy do 1969 roku
Gra akcji o tytule HEI$T przeznaczona na PC, Xboksa 360 i PlayStation 3 została usunięta z planu wydawniczego brytyjskiej firmy Codemasters. Głównym powodem podjęcia ostatecznej decyzji był przedłużający się proces dewelopingu oraz nieustanny wzrost kosztów produkcji.
Gra akcji o tytule HEI$T przeznaczona na PC, Xboksa 360 i PlayStation 3 została usunięta z planu wydawniczego brytyjskiej firmy Codemasters. Głównym powodem podjęcia ostatecznej decyzji był przedłużający się proces dewelopingu oraz nieustanny wzrost kosztów produkcji.
HEi$T zostało oficjalnie zapowiedziane na początku 2007 roku. Akcja gry miała zostać osadzona w 1969 roku. Opowieść skupiała się wokół przestępcy Johnny'ego Suttona, który po opuszczeniu więzienia planował organizację wielkiego skoku na mennicę w San Francisco. Początkowo premiera była zapowiadana na końcówkę 2008 roku.
Pod względem budowy i mechaniki rozgrywki HEI$T przypominało produkcje z cyklu Grand Theft Auto i Driver (szczególnie Parallel Lines). Zabawa miała się sprowadzać do uczestniczenia w napadach na banki, rabunkach, strzelaninach oraz efektownych pościgach. Od samego początku nie zapowiadała się zbyt dobrze – złe wrażenie robiła w szczególności niskiej jakości oprawa graficzna, która pod względem zaawansowania przypominała pozycje przeznaczone na konsole poprzedniej generacji.
Za deweloping HEI$T odpowiedzialne było kalifornijskie studio inXile entertainment – autorzy The Bard's Tale: Opowieści Barda na PC, PlayStation 2 i Xbox oraz Line Rider 2: Unbound na PC, Wii i Nintendo DS. Wszystko wskazuje na to, że usunięcie gry z planu wydawniczego Codemasters oznacza całkowitą kasację. W ostatnim czasie inXile skupiało się przede wszystkim na tworzeniu pozycji przeznaczonych na iPhone’a. Firma ma jednak w zanadrzu także tajemniczy projekt cRPG, który być może okaże się kontynuacją postapokaliptycznego Wasteland.
Przedstawiciele Codemasters oświadczyli w komentarzu wystosowanym do redakcji serwisu IGN, że firma skupi się obecnie na produkowaniu gier najwyższej jakości. W zdecydowanej większości powstają one lub będą powstawać w wewnętrznych zespołach deweloperskich brytyjskiego wydawcy. Szczegóły na temat niektórych z nich ujawnione zostaną w niedalekiej przyszłości.