Co ciekawego na Kickstarterze? (23/07/2012)
W najnowszym przeglądzie Kickstartera omawiamy m.in. starty Shadowrun Online i Echoes of Aeons oraz sukcesy Legends of Aethereus i Paranormal. Natomiast lista porażek wzbogaciła się m.in. o symulator kosmiczny Skyjacker.
Ostatnie miesiące to okres prawdziwego kickstarterowego szaleństwa. Stąd pomysł regularnego cyklu, który pomoże Wam w zorientowaniu się we wszystkim co ciekawego dzieje się na tym serwisie. Znajdziecie tu informacje o nowych projektach, udanych zbiórkach i spektakularnych porażkach.
Rozpoczęte
Zaczynamy tradycyjnie od nowych projektów.
Shadowrun Online
Przeznaczone dla pojedynczego gracza cRPG Shadowrun Returns to jeden z największych sukcesów w historii Kickstartera – autorom udało się zebrać ponad 1,8 mln dolarów. Teraz osiągnięcie to powtórzyć chce inny projekt osadzony w tym samym uniwersum, czyli Shadowrun Online. Będzie to przeglądarkowa turówka, która postawi na rozgrywki kooperacyjne. Nad grą pracują ludzie ze studia Cliffhanger Productions, czyli autorzy udanego Jagged Alliance Online. Twórcy proszą o pół miliona dolarów, a zbiórka zakończy się 14 sierpnia. Dla fanów marki dodatkową zachętą może być to, że wywołane przez graczy wydarzenia wpłyną na fabułę stołowej gry fabularnej, która zapoczątkowała cały ten świat.
Echoes of Aeons
Intrygująco prezentuje się również Echoes of Aeons. Będzie to zręcznościowe RPG, utrzymane w konsolowym stylu znanym z serii Secret of Mana. Cechą szczególną tego projektu jest oprawa wizualna. Autorzy postanowili bowiem opracować całą grafikę za pomocą ręcznie malowanego 2D. Gra wciąż znajduje się na wczesnym etapie produkcji i lekko kuleje jeszcze animacja, ale już teraz całość prezentuje się ślicznie. Kickstarter powiedzie się, jeśli twórcom uda się do 17 sierpnia zebrać przynajmniej 50 tys. dolarów.
Songmasters : The Music Wars
Miłośników ciekawych hybryd gatunkowych powinno zainteresować Songmasters : The Music Wars. Akcja gry osadzona została w dalekiej przyszłości, a fabuła skoncentruje się na rywalizacji domów szlacheckich o tron imperatora. Zabawa sprowadzać się będzie głównie do toczenia pojedynków z innymi graczami. Najciekawsze w tym projekcie jest to, że w walce orężem będą piosenki umieszczone na naszym własnym dysku twardym. Siła każdego utworu kształtowana ma być poprzez udostępniony całej społeczności specjalny system ocen. Otrzymamy też możliwość modyfikowania siły ofensywnej muzyki za pomocą zdobytych artefaktów. Autorzy proszą o 25 tys. dolarów, a zbiórka dobiegnie końca 19 sierpnia.
Sukcesy
Przejdźmy teraz do najprzyjemniejszej części przeglądu, czyli listy projektów, których autorom udało się zdobyć potrzebne środki.
Legends of Aethereus
W dobrym stylu zakończył się Kickstarter projektu Legends of Aethereus. To nastawione na tryb kooperacyjny zręcznościowe RPG skierowane ma być dla starszych pecetowców, zniesmaczonych uproszczeniami powszechnymi w większości współczesnych gier roleplaying. Przez dłuższy czas losy tego projektu były niepewne. Dopiero pod sam koniec tempo zbiórki funduszy wyraźnie przyśpieszyło i ostatecznie udało się zebrać 35 tysięcy dolarów, czyli sporo ponad ustalone minimum w postaci 25 tys.
Wersja pudełkowa SpaceChem
Bardzo szybko potrzebne środki zgromadził Kickstarter pudełkowej wersji SpaceChem, czyli jednej z najlepszych gier logicznych zeszłego roku. Za 25$ autor oferuje pudełko DVD z płytką, na której znajdziemy nie tylko wersję podstawową, ale również wszystkie DLC, oraz wydrukowaną tablicę cząstek chemicznych wykorzystywanych podczas zabawy. Jak widać, zestaw nie jest zbytnio bogaty, ale mimo to chętnych fanów nie brakuje.
Paranormal
Powody do zadowolenia mają też autorzy Paranormal. Prosili o skromne 800 dolarów, a udało im się zebrać ponad dziesięć razy tyle. W grze wcielimy się w badacza zjawisk nadnaturalnych, którego zadaniem będzie odkrycie tajemnicy nawiedzonego domu. Akcja ukazana ma być z perspektywy trzymanej przez postać kamery. Umożliwi to wprowadzenie wzmacniających efekt horroru rozwiązań, takich jak np. wywoływane przez duchy zakłócenia obrazu. Zainteresowanym polecamy wypróbowanie grywalnej bety.
Porażki
Niestety, ta najmniej przyjemna sekcja naszego przeglądu po raz kolejny nie jest pusta.
Skyjacker
Niepowodzeniem zakończyła się zbiórka na symulator kosmiczny Skyjacker. Studio Digitilus prosiło o 200 tys. dolarów, a użytkownicy serwisu zadeklarowali wsparcie jedynie w wysokości 130 tys. Tym samym twórcy nie dostaną ani grosza. To już druga porażka tego projektu. Wcześniej został on zawieszony przed końcem akcji i wystartował ponownie w zmienionej formie. Niestety, mimo to ponownie nie udało się osiągnąć sukcesu. Pozostaje mieć nadzieję, że autorzy się nie poddadzą i znajdą inne źródło sfinansowania produkcji.
Rapid Assault
Polegli też twórcy Rapid Assault, czyli taktycznej strzelanki, osadzonej w realiach II wojny światowej. Nad projektem pracuje studio odpowiedzialne za grę World War II Online: Battleground Europe, która do dzisiaj pozostaje jednym z niewielu udanych MMOFPS-ów. Doświadczenie deweloperów nie wystarczyło jednak do uzyskania wymaganego minimum w postaci 100 tys. dolarów. Na szczęście sam projekt jest już w fazie beta, więc porażka Kickstartera oznacza po prostu, że produkcja zadebiutuje ze skromniejszą zawartością.
The Living: 30 Days to Survive
Smaku sukcesu nie poznali również twórcy The Living: 30 Days to Survive. Miał to być utrzymany w konwencji survival-horroru wieloosobowy FPS z dużym otwartym światem wypełnionym zombiakami. Autorzy opisywali swój projekt w sposób, który od razu przywodził na myśl szalenie popularne DayZ. Fanów tego moda mogła odstraszyć jednak zapowiedź postawienia na model darmowy z mikropłatnościami.
W toku
Na sam koniec proponujemy wieści o wciąż trwających Kickstarterach obiecujących projektów.
Super Motherload
Zacznijmy od Super Motherload, czyli kontynuacji niezależnej produkcji z 2004 roku. Gra pozwoli na wcielenie się w górnika pracującego na planecie Mars. Autorzy stawiają na prostą zręcznościową zabawę w 2D, w której dokopanie się do cennych złóż wymagać będzie dobrego refleksu i sporego sprytu przy wyborze trasy. Ten drugi aspekt upodabnia całość do gry logicznej. Rozgrywkę uatrakcyjniać ma rozbudowany system ulepszeń maszyn górniczych oraz ciekawa warstwa fabularna, opowiadająca o kosmicznej ekspansji Związku Radzieckiego. Twórcy proszą o dosyć skromne 50 tys. dolarów, a zbiórka zakończy się 12 sierpnia.
Wicked Crush
Wicked Crush ma być z kolei platformówką opartą całkowicie na poziomach tworzonych przed samych graczy. Co jednak ciekawe, całość zaprojektowano tak, aby zachęcała do wymyślania jak najtrudniejszych poziomów. Gdy ktoś zginie podczas pokonywania naszej mapy dostaniemy znacznie więcej złota, niż gdyby przeszedł ją bez szwanku. Autor potrzebuje 15 tys. dolarów. Kickstarter zakończy się 15 sierpnia.
Ourfirg
Natomiast Ourfirg to ciekawie zapowiadająca się przygodówka, w której wcielimy się w mnicha należącego do tajemniczego zakonu. Gra ma być w pełni trójwymiarowa i pozwalać na swobodną eksplorację bogatego świata fantasy. Autorzy proszą o skromne 6 tys. dolarów, a zbiórka dobiegnie końca 4 sierpnia.