autor: Bartosz Woldański
Cloudberry Kingdom – na rynek zmierza nowa platformówka Ubisoftu
Koncern Ubisoft zapowiedział grę Cloudberry Kingdom, platformówkę Pwnee Studios, przeznaczoną na przenośne urządzenia oraz rynek cyfrowej dystrybucji. Produkcja będzie się charakteryzować kolorową oprawą wizualną i losowo generowanymi poziomami. Premiera na większość dostępnych platform sprzętowych już wiosną 2013 roku.
Ubisoft zaprezentował na wiosennej edycji imprezy Digital Days 2013 w Londynie kilka intrygujących tytułów, skierowanych zwłaszcza do kupujących w sklepach elektronicznej dystrybucji. Prócz wcześniej zapowiedzianych gier, takich jak Call of Juarez: Gunslinger, Far Cry 3: Blood Dragon czy remake Flashbacka, przedstawiono Cloudberry Kingdom – nową markę, przywodzącą na myśl platformówki z lat 90. Premiera tytułu odbędzie się wiosną tego roku na PC, Maca, PlayStation 3 i Vita, Xboksa 360 i Wii U.
To, co szczególnie ma wyróżniać Cloudberry Kingdom względem innych platformówek, to całkowicie losowo generowane poziomy – według Pwnee Studios każdy etap to nowe doznania i rzeczy, których nie widzieliśmy wcześniej. Poza tym ma być tradycyjna, klasyczna gra zręcznościowa, w której poskaczemy nad przeszkodami, unikniemy lądowania w kolcach czy uciekniemy przed gorącymi płomieniami.
Co istotne, poziom trudności będzie dopasowywać się do umiejętności odbiorców, żeby rozgrywką cieszyli się zarówno mniej, jak i bardziej doświadczeni gracze. Twórcy udostępnią aż pięć stopni skomplikowania – od łatwego do masochistycznego, które, zgodnie z zapewnieniami, ustawione zostaną „w locie”. Różnice w samej konstrukcji poziomów gry mają być diametralne, co możecie zobaczyć na umieszczonych w newsie screenshotach. Te najtrudniejsze przypominają horror z innych produkcji platformowych – Super Meat Boy czy They Bleed Pixels. Niech nie zmyli Was kreskówkowa szata graficzna.
W grze sterować będziemy jedną z dziesięciu dostępnych postaci, z których każda wyróżniać się ma oryginalnym wyglądem oraz unikalnymi zdolnościami. Ponadto graczowi zostanie udostępniona tzw. Fabryka bohaterów, gdzie stworzy własnego awatara.
Niezależne studio Pwnee, którego przedstawiany projekt był współfinansowany przez graczy na stronie Kickstarter, stawia przede wszystkim na różnorodność – oferuje nie tylko kilka stopni trudności, ale również trzy tryby rozgrywki (Kampania, Free Play oraz Arcade), lokalną (na jednym komputerze) kooperację do czterech graczy jednocześnie, a przede wszystkim zakręcone i generowane przez program poziomy. Dla budowniczych nie zabraknie edytora map, a swoje prace będzie można potem przesyłać innym. Wisienką na torcie jest zatrudnienie aktora Kevina Sorbo, znanego z takich produkcji filmowych, jak Hercules czy Andromeda czy Meet the Spartans, który użyczy swojego głosu w Cloudberry Kingdom. Co ciekawe, to nie jego pierwszy występ w grze wideo – wcześniej wystąpił jako Herkules w God of War III czy Prometeusz w Conduit.
Firma Ubisoft stara się wypełnić ciekawymi propozycjami rynek gier niezależnych (ang. indie) oraz cyfrowej dystrybucji, a Cloudberry Kingdom to tylko przedsmak tego, co wyjdzie w nadchodzącym roku. Tytuł zadebiutuje na PSN, XBLA, Wii U, PSV, PC i Maca jeszcze wiosną bieżącego roku.
Cloudberry Kingdom początkowo miało wyjść tylko na PC (Steam) i Wii U, a rozmowy z Microsoftem i Sony były prowadzone dopiero później – już po „kickstarterowej” akcji, dzięki której twórcy, niezależne studio Pwnee, zebrało ponad 23 tys. dolarów. Gra okazała się na tyle interesująca, że przyjęła ją pod swoje skrzydła firma Ubisoft. Na tegorocznym Digital Days francuski koncern zaprezentował także Call of Juarez: Gunslinger, Far Cry 3: Blood Dragon, Flashbacka i Spartacus Legends.