Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 1 października 2004, 16:58

autor: Maciej Myrcha

Cięcia poboru energii gier na PSP

Wiadomo nie od dziś, iż problemem twórców aplikacji, w tym i gier, na urządzenia przenośne jest m.in. ograniczenie poboru mocy. Nikogo przecież nie ucieszy produkcja, która po 15 minutach wyczerpie baterie w handheldzie. Problem ten może stać się bardzo istotny dla developerów gier na PlayStation Portable, ponieważ firma Sony rozesłała do nich zarządzenie, w którym informuje, iż tytuły na PSP nie powinny pobierać więcej niż ustalona ilość energii.

Wiadomo nie od dziś, iż problemem twórców aplikacji, w tym i gier, na urządzenia przenośne jest m.in. ograniczenie poboru mocy. Nikogo przecież nie ucieszy produkcja, która po 15 minutach wyczerpie baterie w handheldzie. Problem ten może stać się bardzo istotny dla developerów gier na PlayStation Portable, ponieważ firma Sony rozesłała do nich zarządzenie, w którym informuje, iż tytuły na PSP nie powinny pobierać więcej niż ustalona ilość energii.

„Życie” baterii PSP określono na około 10 godzin słuchania muzyki lub 2 godziny odtwarzania filmów. Firma Sony co prawda nie podała, na jakim poziomie zostanie ustalony pobór mocy dla gier, ale wiadomo, iż do narzędzi developerskich dla PSP dołączony zostanie „emulator baterii”, który pozwoli twórcom na sprawdzenie, ile ich dzieło tej energii zużywa. Spekuluje się, iż Sony czeka na powstanie tytułów takich jak Metal Gear Acid czy Gran Turismo 4 – dopiero na ich podstawie zostanie wydany ostateczny werdykt.

Już teraz jednak wiadomo, iż ograniczenie poboru mocy znacząco wpłynie na czas procesu tworzenia gier – programiści będą musieli bardziej nagłowić się, aby zmienić „mocożerne” rozwiązania – przykładowo technologia dostępu do dysku twardego znana z GTA3 może bardzo wpłynąć na skrócenie czasu życia baterii.