Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 września 2024, 13:50

„Chcemy przekształcić Darkest Dungeon w absolutnego giganta dark fantasy”. Nowy właściciel Red Hook ma wielkie ambicje względem popularnej serii RPG

Firma Behaviour Interactive ogłosiła przejęcie twórców serii Darkest Dungeon. Jej celem jest „otoczenie Dead by Daylight podobnie wyjątkowymi grami grozy”.

Źródło fot. Red Hook Studios
i

Kanadyjska firma Behaviour Interactive w zeszłym tygodniu zamknęła studio Midwinter Entertainment, a teraz ogłosiła przejęcie Red Hook Studios, twórców genialnego Darkest Dungeon. Co istotne, zespół zachowa kontrolę kreatywną i operacyjną nad swoimi projektami.

Współzałożyciel Behaviour Interactive, Rémi Racine, w swoim oświadczeniu stwierdził, że przejęcie to jest częścią celu firmy, którym ma być stanie się „synonimem horroru” i „otoczenie Dead by Daylight biblioteką podobnie wyjątkowych gier grozy”.

Natomiast Stephen Mulrooney – dyrektor ds. produktów i technologii – określił serię Darkest Dungeon jako „naturalne uzupełnienie” Dead by Daylight. Pochwalił przy tym obie gry za innowacyjną rozgrywkę oraz oryginalne światy.

Po stronie Red Hook wypowiedzieli się jego współzałożyciele – Chris Bourass i Tyler Sigman. Ich zdaniem jest to dobra zmiana dla przyszłości studia.

Wsparcie Behaviour pomoże nam realizować naszą wizję przyszłości Red Hook i w pełni skupić się na przekształceniu Darkest Dungeon w absolutnego giganta gatunku dark fantasy.

Najnowsza gra Red Hook Studios – Darkest Dungeon 2 – wydana została 8 maja 2023 roku na PC. W tydzień po premierze jej sprzedaż przekroczyła 500 tysięcy egzemplarzy i gra okazała się kasowym sukcesem. Niestety w parze z tym nie poszły opinie graczy, które są znacznie gorsze niż w przypadku „jedynki”.

Nie zraziło to jednak twórców, a sama gra z czasem została przeniesiona na konsole PS4, PS5, XOne, XSX/S i Switcha. Niedawno nawet omówili oni szczegółowo plany na jej przyszłość, z których dowiedzieliśmy się co nieco o zaplanowanym na końcówkę tego roku dodatku.

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej