CD-Action i PC Format uratowane w 9 dni
Raptem kilka dni wystarczyło, aby CD-Action i PC Format zgromadziły ponad 1,2 mln złotych potrzebnych na kontynuowanie działalności i rozwój magazynów.
Na początku września ruszyła akcja crowdfundingowa, mająca na celu zgromadzenie środków potrzebnych do kontynuowania publikacji magazynów CD-Action oraz PC Format. Cel ustalony został na kwocie 1 247 947,36 zł i organizatorzy na jego osiągnięcie dali sobie czas do 28 listopada 2020 r. Jednak wystarczyło raptem dziewięć dni, aby zgromadzić tę sumę i tym samym zabezpieczyć przyszłość obu periodyków.
Zbiórka dobiegła końca wraz z uzbieraniem wspomnianej kwoty. Wynika to m.in. z tego, że inicjatywa miała nietypowy, jak na crowdfunding, charakter udziałowy. Wspierające organizatorów osoby nabyły akcje stanowiące 15,62 proc. wartości spółki, która wyceniana jest na 8 mln zł.
W sumie rozdysponowano ponad 1,8 mln akcji, które powędrowały w ręce 2398 inwestorów.
Pozyskane środki przeznaczone zostaną głównie na uruchomienie nowoczesnych stron internetowych, zwiększenie zatrudnienia, zagwarantowanie wysokiego poziomu tekstów, polepszenie jakości druku i papieru oraz poszerzenie kanałów dystrybucji. W planach jest również intensywny rozwój dedykowanej sekcji wideo.
Przypomnijmy, że w kwietniu tego roku pojawiła się informacja, iż członkowie redakcji CD-Action (która od października połączona jest z ekipą z PC Format) otrzymali wypowiedzenia. Wszystko wskazywało na to, że koniec obu magazynów jest bliski. Sytuację uratowało przejęcie praw do periodyków przez firmę Fantasyexpo.
W zeszłym miesiącu do sprzedaży trafił nowy numer CD-Action. Różni się on od tego, do czego przyzwyczaili się czytelnicy magazynu. Cenę podwyższono do 12,99 złotych i, przynajmniej na razie, nie ma w planach powrotu do dodawania do czasopisma pełnych wersji gier.