autor: Michał Kułakowski
Castlevania: Lords of Shadow 2 trafi także na PC
Producent gry Castlevania: Lords of Shadow 2 poinformował, że trafi ona także do posiadaczy komputerów PC. Podbnie jak konsolowe wersje, tytuł zadebiutuje w 2013 roku.
Dwa miesiące temu Konami oficjalnie zapowiedziało produkcję drugiej części gry Castlevania: Lords of Shadow potwierdzając tym samym wcześniejsze przypuszczenia co do jej istnienia. Firma poinformowała wówczas jedynie o planach wydania konsolowych wersji tytułu, ale dziś jego producent, Dave Cox, potwierdził po raz pierwszy na swoim Twitterze, że ukaże się on także na komputerach PC. Rewelacje te zostały niedługo potem przekazane w oficjalnej informacji prasowej, wystosowanej przez japońskiego dewelopera. Gra znajduje się równocześnie w produkcji z edycjami na Xboksa 360 oraz PlayStation 3 i podobnie jak one, trafi do sklepów w przyszłym roku. Konami zapowiada, że dzięki nowemu silnikowi graficznemu Mercury Engine 2, wciągającej fabule, poprawionemu systemowi walki oraz dużych możliwościach eksploracji, Lords of Shadow 2 ustali nowe standardy dla gatunku.
Warto przypomnieć, że bardzo dobrze przyjęta przez graczy, pierwsza część Lords of Shadow nie ukazała się na pecetach. Co ciekawe, w odpowiedzi na pytanie jednego z fanów czy zmieni się to w najbliższej przyszłości, Dave Cox napisał: „nigdy nie mów nigdy”. Nie można wykluczyć więc, że w przypadku dobrej sprzedaży tytułu japoński deweloper zdecyduje się oddać w ręce posiadaczy pecetów poprzednią odsłonę serii.
Wydane w 2010 roku, Castlevania: Lords of Shadow było udaną próbą restartu jednej z najbardziej ikonicznych serii wydawanych na konsolach, mającej już przeszło 25 lat historii. Pierwsze gry z cyklu stworzyły praktycznie nowy podgatunek dwuwymiarowych platformówek, pozwalając na zarządzanie ekwipunkiem bohatera oraz swobodne zwiedzanie ogromnych i skomplikowanych lokacji. W późniejszych odsłonach twórcy zaimplementowali także szereg rozwiązań znanych z gier RPG. Przez ostatnie dwie dekady, Castlevania zagościła na praktycznie każdej liczącej się platformie sprzętowej. Doczekała się także niezliczonej ilości tytułów, z których większość była ze sobą związana, tworząc wyjątkowo poplątaną fabułę, czerpiącą pomysły z filmów i książek grozy, a także mitu o Drakuli.