Capcom planuje więcej remake'ów. Raport finansowy przedstawia wyniki sprzedaży
Capcom ma powody do radości. Jak wynika z raportu finansowego firmy za ubiegły rok fiskalny, tytuły takie jak Resident Evil 2 Remake czy Devil May Cry 5 okazały się komercyjnymi sukcesami. Nie zaskakuje więc fakt, że japońska firma planuje wskrzesić posiadane marki oraz wydawać kolejne odświeżone wersje swoich produkcji.
Capcom może pochwalić się ostatnio dużymi sukcesami. Jak wynika z raportu podsumowującego ubiegły rok fiskalny firmy (okres od 1 kwietnia 2018 roku do 31 marca 2019 roku) tytuły, takie jak Resident Evil 2 Remake, Devil May Cry 5 czy Monster Hunter: World przywróciły blask japońskiemu deweloperowi. W związku z tym możemy oczekiwać, że w najbliższym czasie najprawdopodobniej doczekamy się kolejnych odświeżonych produkcji oraz wskrzeszeń starszych serii.
Jak podkreśla raport, Capcom nie tylko chce inwestować w znane marki. Celem firmy jest także zwiększenie udziałów sprzedaży cyfrowej.
Wyniki sprzedaży gier Capcomu w ubiegłym roku fiskalnym
Według raportu najnowsze gry Capcomu sprzedały się następująco:
- Resident Evil 2 Remake - 4,2 mln egzemplarzy
- Devil May Cry 5 - 2,1 mln egzemplarzy
- Monster Hunter: World - 4,5 mln egzemplarzy
Powyższe dane wyraźnie wskazują, że Monster Hunter: World jest produkcją, która w minionym roku fiskalnym cieszyła się największą popularnością. Jak można jednak przeczytać w raporcie, Capcom jest również zadowolony z wyników osiągniętych przez piątą odsłonę przygód Dantego.
Jak widać, polityka Capcomu przynosi realne zyski. Zaprezentowany w dokumencie wykres informuje, że firma wypracowała 18,144 milionów jenów (ok. 0,635 miliona złotych) zysku operacyjnego. Jest to najwyższy wynik japońskiego dewelopera od czasów reform budżetowych wprowadzonych w 2014 roku.
Wyniki sprzedaży wybranych serii Capcomu
Dane dotyczące ogólnej sprzedaży poszczególnych serii pokazują natomiast siłę, jaka drzemie w marce Resident Evil. Lista prezentuje się na następująco:
- Resident Evil - 91 mln egzemplarzy
- Monster Hunter - 54 mln egzemplarzy
- Street Fighter - 42 mln egzemplarzy
- Mega Man - 35 mln egzemplarzy
Dodatkowo dane pokazują, że gry Capcomu coraz lepiej radzą sobie poza granicami Japonii. Udział zagranicznych rynków w sprzedaży rośnie z roku na rok. W szczególności widoczne jest to w przypadku serii Monster Hunter. Odsłona cyklu o podtytule World trafiła w 75% do graczy spoza Japonii, co kompletnie odwróciło proporcje sprzedażowe marki.
Mimo zamiarów firmy związanych z kolejnymi remake’ami oraz wskrzeszaniem starszych serii, raport nie precyzuje dokładnie, czego możemy się spodziewać. Wszystko wskazuje więc na to, że na więcej informacji będziemy musieli poczekać.