autor: Łukasz Wiśniewski
Call of Duty: Roman Wars – historia skasowanego CoD-a
W sieci pojawił się materiał wideo prezentujący fragmenty rozgrywki ze skasowanego projektu studia Vicarious Visions, który miał przenieść serię Call of Duty do starożytności.
Portal GamesRadar+ przygotował krótki materiał prezentujący fragmenty skasowanego Call of Duty: Roman Wars, które już w 2008 roku miało pokazać nam zupełnie inne oblicze cyklu. W dobie oskarżeń o sztampowość i monotonię rozgrywki w Call of Duty, warto wiedzieć, że kilka lat temu Activision zleciło podległym deweloperom wykonanie projektów ukazujących alternatywne kierunki rozwoju serii. Autorzy między innymi Marvel Ultimate Alliance 2 – Vicarious Visions – przenieśli akcję do starożytnego Rzymu, gdzie mieliśmy stawić czoła Germanom lub zmierzyć się w pojedynku na arenie Koloseum. Mimo dobrych rokowań i ciekawego modelu rozgrywki, Activision uznało, że projekt zbyt daleko odbiega od wcześniejszych odsłon Call of Duty i zdecydowało się na bezpieczniejszą kontynuację.
Stworzona na silniku Unreal Engine produkcja prezentowała różne modele rozgrywki, zarówno z perspektywy pierwszej, jak i trzeciej osoby. Podstawowym wyposażeniem były miecz i tarcza, ale nie zabrakło również broni dystansowej lub drzewcowej. Twórcy przygotowali takie smaczki jak walka z grzbietu słonia lub ostrzał z katapult. W zależności od rozgrywanego epizodu mieliśmy wcielić się w rzymskiego legionistę, centuriona, gladiatora a nawet Juliusza Cezara.
Ciężko ocenić czy decyzja była słuszna, bowiem Call of Duty dalej znajduje miliony odbiorców. Gdyby jednak twórcy zdecydowali się na taki zabieg, seria mogłaby pójść w bardzo ciekawym kierunku. Nie da się też ukryć, że sceny zaprezentowane w prototypie nawiązują rozmachem do takich produkcji filmowych jak Gladiator lub 300. Poniżej znajdziecie wspomniany materiał prezentujący wybrane fragmenty rozgrywki.
Call of Duty to jedna z najważniejszych i najpopularniejszych serii pierwszoosobowych strzelanin w wojennej konwencji. Cykl zadebiutował w 2003 roku grą, której tytuł stał się jego wizytówką. Od tego momentu powstało kilkanaście odsłon gry na rozmaite platformy sprzętowe.