autor: Łukasz Szliselman
Call of Duty: Ghosts w 1080p na PlayStation 4 i 720p na Xboksie One – pogłoski
W Internecie krążą plotki, jakoby na Xboksie One Call of Duty: Ghosts miało działać w niższej rozdzielczości, niż na PlayStation 4. Podczas gdy na konsoli Sony gra ma hulać w jakości 1080p, chodzą słuchy, że na XONE nie wyciśnie więcej niż 720p.
- PC, PS3, X360 – 5 listopada 2013 roku
- PS4 – 29 listopada 2013 roku
- XONE – luty 2014 roku
Z różnych źródeł dochodzą plotki na temat różnicy w grafice w Call of Duty: Ghosts pomiędzy wydaniem na PlayStation 4 a wersją na Xboksa One. Gra w edycji na konsolę firmy Sony będzie działać w natywnej rozdzielczości 1080p, podczas gdy jej xboksowy odpowiednik podobno tylko w 720p.
Początkowo wątpliwości w tej kwestii podnieśli użytkownicy forum NeoGAF, zastanawiając się dlaczego Call of Duty: Ghosts było prezentowane w Brazylii na PS4, mimo że seria jest mocno związana z konsolą firmy Microsoft. Według nich powodem był fakt, że wersja na PS4 jest po prostu ładniejsza.
Może nie brzmi to zbyt przekonująco, ale warto wziąć pod uwagę kilka innych faktów. Zapytany o sprawę Albert Penello z Microsoftu nie odpowiedział bezpośrednio na pytanie o rozdzielczość obrazu. Powiedział tylko:
„Widziałem Call of Duty: Ghosts odpalone na Xboksie One i wyglądał zaje**ście. Poczekajcie na gameplay, a potem osądźcie sami.”
Jeszcze mniej konkretnie wyraził się Phil Spencer:
„Nie mam wglądu w produkcje stron trzecich. Wiem za to, co potrafią gry bezpośrednio podległych nam deweloperów.”
W porównaniu z przechwałkami Adama Boyesa, który wyraźnie podkreślał, że Call of Duty: Ghosts będzie działał na PS4 w natywnej rozdzielczości 1080p, wymijające wypowiedzi przedstawicieli Microsoftu mogą budzić zdziwienie. Co więcej, niektórzy dziennikarze twierdzą, że znają prawdziwą rozdzielczość gry na Xboksie One, ale ze względu na embargo Microsoftu, nie mogą puścić pary z ust. Prawdę o xboksowej wersji produkcji poznamy dopiero 12 listopada, kiedy pojawią się pierwsze recenzje.
Pete Dodd, który jako jeden z pierwszych wysunął podejrzenie, że oba wydania gry się od siebie różnią, napisał na swoim blogu, że firma Activision do tej pory zachowuje milczenie, ponieważ stara się podkręcić rozdzielczość produkcji na XONE do 1080p – albo w premierowym patchu, albo nieco później. Cała sytuacja może sugerować, że jeśli chodzi o konsole nowej generacji, to PlayStation 4 jest przyjaźniejsze dla deweloperów.
- Testujemy multiplayer w Call of Duty: Ghosts - więcej, szybciej, lepiej
- Oficjalna strona gry Call of Duty: Ghosts