Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 sierpnia 2013, 12:06

Call of Duty: Ghosts – ujawniono więcej szczegółów na temat trybu multiplayer

Pojawiły się nowe szczegóły na temat rozgrywki wieloosobowej w Call of Duty: Ghosts. Poznaliśmy więcej informacji na temat możliwych do wykupienia perków, a także pakietów uderzeniowych i nowych trybów gry. Dowiedzieliśmy się też, że gra na Xboksie One będzie korzystała z dedykowanych serwerów opartych na chmurze.

Niedawno miał miejsce pokaz w Los Angeles, podczas którego zdradzono masę nowości w kwestii rozgrywki wieloosobowej w Call of Duty: Ghosts, lecz to nie koniec informacji na ten temat. Przyszła bowiem pora na kolejną porcję szczegółów, dotyczących perków, pakietów uderzeniowych oraz nowych trybów gry. Ujawniono też, że wersja na Xboksa One otrzyma dedykowane serwery, korzystające z technologii chmury.

Perki

Jak już wiemy, szykując się do wzięcia udziału w walce wybierzemy perki dla naszego żołnierza, zwiększąjące jego możliwości. Dostaniemy 8 punktów (lub 11, jeśli zrezygnujemy z rozpoczynania rozgrywki z bronią) do rozdysponowania między zdolności, których koszt będzie mieścił się w przedziale od 1 do 5 punktów. Ujawniono, że perki zostaną podzielone na siedem kategorii:

  • Speed – związane ze sprawnym i szybkim przemieszczaniem się po polu walki (np. Sleight of Hand i Agility);
  • Handling – usprawniające posługiwanie się przez nas ekwipunkiem; do tej kategorii należą umiejętności pokroju On The Go (przeładowywanie broni w trakcie sprintu) czy Strong Arm (miotanie na większy dystans i skrócenie czasu, po którym następuje detonacja granatu);
  • Stealth – dla graczy, którzy cenią sobie dyskrecję i preferują niezauważone przemykanie z cienia w cień; znajdziemy tu perki takie jak Takedown (po zabiciu innej postaci miejsce jej śmierci nie zostaje oznaczone) czy Off the Grid (przemieszczanie się bez ryzyka wykrycia);
  • Awareness – zwiększające świadomość bliskiej obecności zagrożenia, a także ułatwiające odnajdowanie wyposażenia należącego do przeciwnika;
  • Resistance – dające większą odporność na obrażenia i szybszą regenerację zdrowia;
  • Equipment – umożliwiające przenoszenie większej ilości ekwipunku (jak broń czy amunicja);
  • Elite – nowa, specjalna kategoria perków; są wśród nich między innymi Ping (po zabiciu przeciwnika aktywujemy nadajnik, który ujawnia położenie wszystkich jego pobliskich kamratów) oraz Deadeye (eliminowanie przeciwników w krótkich odstępach czasu daje nam premię do zadawanych obrażeń).

Pakiety uderzeniowe

Przedstawiono również więcej pakietów uderzeniowych, które zostaną oddane do użytku graczy. Będą one podzielone na trzy kategorie:

  • Assault – otrzymywane za nieprzerwane zabijanie wrogów; do nowych premii należą Sat Com (sonda, która wykrywa przemieszczanie się członków drużyny przeciwnej; umieszczenie na mapie większej liczby sond daje dokładniejsze odczyty), Guard Dog (znany już pies, czworonożna maszyna do zabijania, która wspiera nas w walce) oraz Maniac (potężna zbroja wspomagana, zdolna wyprowadzać potężne i błyskawiczne ataki w walce wręcz);
  • Support – nagrody, które nie ulegają zresetowaniu po śmierci gracza; wśród nowości w tej kategorii znajdziemy Night Owl (zaawansowanego drona, wykrywającego położenie nieprzyjaciół, a także chroniącego nas przed materiałami wybuchowymi), MAAWS (montowaną na ramieniu wyrzutnię kierowanych rakiet) oraz Helo Scout (wsparcie snajpera z pokładu śmigłowca, nad którym sami sprawujemy kontrolę);
  • Specialist – możliwość wykupienia większej ilości perków, nabywana poprzez eliminowanie przeciwników w krótkich odstępach czasu.

Tryby gry

Kolejną ujawnioną nowością są nowe tryby rozgrywki wielosoobowej – ma być ich łącznie siedem. O Search and Rescue oraz Cranked już słyszeliśmy, natomiast pewną nowość stanowi Blitz. Jest to wariacja na temat klasycznego Capture the Flag, w której celem jest przedarcie się przez linię bronioną przez przeciwną drużynę przy jednoczesnym nie dopuszczeniu do tego, by to samo stało się z naszą.

Squads też jest nam już znane, lecz do poprzednich informacji dodano wzmiankę o czterech wariantach, w których wystąpi ten tryb:

  • Squad vs. Squad – podstawowa forma, będąca zabawą dla dwóch osób; my i nasz zespół przeciwko innemu graczowi i jego drużynie;
  • Squad Assault – podobnie jak wyżej, lecz tym razem dla maksymalnie 12 graczy (po 6 na każdą drużynę), a rozgrywka odbędzie się w konwencji szturmowania przez jeden team pozycji zajmowanych przez drugi. W sytuacji, gdy zabraknie uczestników, nieobsadzone postacie będą sterowane przez AI. Co ciekawe, inny zespół zaatakujemy nawet w sytuacji, gdy dowodzący nim gracz będzie offline. Drużyna, która padnie ofiarą napaści, wybierze lokację i konfigurację, w której będzie się bronić;
  • Wargame – analogicznie do Squad vs. Squad, lecz z możliwością zastępowania postaci sterowanych przez komputer żywymi graczami (też dla maksymalnie 12 osób);
  • Safeguard – kooperacyjna rozgrywka dla czterech uczestników, polegająca na odpieraniu ataków kolejnych fal napastników.

Dedykowane serwery dla Xboksa One

Na koniec pozostaje wspomniana informacja o dedykowanych serwerach dla najnowszej konsoli firmy Microsoft. Gra w wersji na Xboksa One skorzysta z technologii chmury, co może oznaczać, że ta edycja będzie cieszyła się najbardziej wydajną i stabilną rozgrywką w trybie multiplayer.

Dowiedzieliśmy się też, że platforma Microsoftu będzie sprzedawana w specjalnej edycji, zawierającej właśnie egzemplarz Call of Duty: Ghosts. Niestety, nie znamy ceny tego zestawu, nie wiemy też nic o jego dostępności w Europie (a zwłaszcza Polsce).

Przypomnijmy, że premiera najnowszej odsłony tej popularnej serii FPS-ów nastąpi 5 listopada w wersji na pecety, Xboksa 360, PlayStation 3 oraz Wii U. Ponadto gra jest tytułem startowym zarówno dla Xboksa One, jak i PlayStation 4, co oznacza, że w przypadku tych platform ukaże się ona wraz z momentem ich rynkowego debiutu (czyli 29 listopada, jeśli chodzi o konsolę Sony i Europę).

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej