Borderlands 2 - test na notebooku ASUS R500V
Testujemy grę Borderlands 2na notebooku ASUS R500V.
Po teście na G75 wiemy już, że Borderlands 2 to dobrze zoptymalizowana gra. Sprawdźmy więc czy to wystarczy, aby nie było z nią problemów na słabszym z naszych notebooków.
Po dokładny opis gry odsyłamy do jej testu na notebooku ASUS G75V.
MINIMALNE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
Procesor: 2.4 GHz Dual Core
Pamięć RAM: 2 GB
Karta grafiki: GeForce 8500
REKOMENDOWANE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
Procesor: 2.3 GHz Quad Core
Pamięć RAM: 2 GB
Karta grafiki: GeForce GTX 560
Jak widać wymagania są raczej rozsądne i sugerują, że jest to gra, która potrafi wykorzystać moc potężnych konfiguracji, ale jednocześnie również na słabym sprzęcie da sobie dobrze radę. Przypomnijmy, że wykorzystany przez nas w teście ASUS R500V ma procesor Intel Core i5 3210QM 2.5 GHz, 6 GB pamięci RAM i dedykowaną kartę grafiki NVIDIA GeForce GT 630M z 2 GB pamięci. .
Ustawienia średnie, rozdzielczość 1366 x 768
Ustawienia średnie okazały się nie być dla R500V żadnym problemem. Nawet podczas prawdziwej sieczki na ekranie silnik zawsze wyświetlał ponad 40 klatek na sekundę, a przez większość czasu znacznie więcej.
Ustawienia wysokie, rozdzielczość 1366 x 768
Na ustawieniach wysokich w rozdzielczości 1366 x 768 było już wyraźnie gorzej. Silnikowi zdarzało się regularnie schodzić poniżej 30 klatek na sekundę i zdarzały się nawet spadki poniżej 25 FPS-ów. Nie były to na tyle drastyczne spowolnienia, aby uniemożliwiały zabawę. Wciąż dało się bez problemu grać, ale brak pełnej płynności był widoczny gołym okiem i pogarszał wrażenia estetyczne czerpane z gry.
Podsumowanie
Test na R500V potwierdził dobrą optymalizację Borderlands 2. Na ustawieniach średnich notebook nie miał najmniejszych kłopotów z wyświetlaniem w pełni płynnej grafiki. Na opcjach wysokich pojawiały już się pewne problemy, ale nie uniemożliwiały one zabawy. Ponadto, gra ma bardzo rozbudowane opcje graficzne, więc można sobie idealnie dopasować ustawienia do mocy sprzętu. W przypadku ASUS’a R500V nie brakowało wiele na wysokim poziomie detali, więc wystarczyło obniżyć delikatnie kilka opcji lub zmniejszyć rozdzielczość do 1280 x 720, aby pozbyć się problemów z płynnością.
Pod tym testem wgrałem dla Was obrazek ilustrujący różnice między niskimi, średnimi i wysokimi ustawieniami.