Bombowiec Dornier Do 17 do zobaczenia również w Polsce
Dzięki użyciu przełomowej technologii wirtualny model trójwymiarowy zawiśnie nad Muzeum Polskiej Techniki Wojskowej przy ul. Powsińskiej 13.
Poniższa wiadomość jest oficjalną informacją prasową producenta/wydawcy/dystrybutora gry i jako taka nie jest lub nie musi być wyrażeniem opinii i stanowiska redakcji gry-online.pl.
Muzeum Polskiej Techniki Wojskowej i Wargaming informują, że od końcówki października br. zwiedzający placówkę będą mogli zobaczyć bombowiec Dornier Do 17 w pełnym trójwymiarze korzystając z rozszerzonej rzeczywistości oferowanej przez darmową aplikację „Apparition: Dornier17”. Program będzie dostępny do pobrania od 16 października 2013 roku za pośrednictwem App store, a chwile później ukaże się na urządzenia korzystające z systemu Android. Aplikacja jest przygotowywana przez Muzeum Royal Air Force w Wielkiej Brytanii oraz firmę redLoop.
Mirosław Zientarzewski, kustosz Muzeum Polskiej Techniki Wojskowej w Warszawie: Realizacja, wspólnie z firmą Wargaming tego projektu to kolejny etap naszej współpracy. Odbudowa unikatowego samolotu to wielkie wyzwanie dla konserwatorów z RAF Museum, szczególnie, że obiekt był narażony na długotrwałe oddziaływanie agresywnego środowiska wodnego. Problematyka niezwykle złożonych remontów eksponatów tego typu jest kwintesencją pracy zespołów konserwatorskich wszystkich placówek muzealnych prezentujących ciężki sprzęt wojskowy, w tym Muzeum Polskiej Techniki Wojskowej. Koncepcja wirtualnej prezentacji samolotu w 3D będzie dla naszych Gości nowym, ciekawym doznaniem łączącym rzeczywistość z komputerową grafiką. Z naszej perspektywy, poza ciekawą formą, istotny jest przede wszystkim kontekst historyczny. II wojna światowa to wspaniała karta Polskiego Lotnictwa, choć okupiona wielkimi stratami, tak w Kampanii Wrześniowej, Bitwie o Anglię oraz wielu innych frontach tego militarnego konfliktu. Dornier Do 17 to także pewien symbol. To właśnie nad Polską, spadły pierwsze samoloty tego typu w II wojnie światowej.
Konrad Rawiński, PR manager firmy Wargaming na Polskę: „Bardzo cieszymy się na współpracę z Muzeum Polskiej Techniki Wojskowej w zakresie pokazania wirtualnego Dorniera Do 17. Za pomocą swojego smartfona kierując go w odpowiednio przygotowane miejsce w placówce, na ekranie telefonu wyświetli się nam cała maszyna, którą będzie można obchodzić do dokoła, podchodzić bliżej, aby zobaczyć detale. Mamy nadzieję, że będzie to ciekawe i nowe doświadczenie dla odwiedzających. Jest to unikatowe podejście do opowiadania o historii, połączenie nowoczesnych technologii z wiedzą i wsparciem dziedzictwa historycznego.”
Wirtualny Dornier Do-17 zaprezentowany zostanie również w innych placówkach na całym globie, wliczając w to Muzea w Madrycie, Holandii, Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Nowej Zelandii i USA. Wyjątkowym miejscem prezentacji maszyny będzie również plac Trafalgar Square w centrum Londynu.
W czerwcu 2013 roku wrak niemieckiego bombowca Dornier Do17 został wydobyty z wód przybrzeżnych Wielkiej Brytanii. Samo wydarzenie stało się fenomenem medialnym i było śledzone na żywo w różnych zakątkach globu. Dotacja na poziomie 370 000 PLN od firmy Wargaming (75 000 funtów brytyjskich) pozwoliła Muzeum RAF w Cosford na współpracę z firmą redLoop: the Middlesex University Design and Innovation Centre, aby stworzyć zupełnie nowe podejście do zaprezentowania Dorniera szerokiej publiczności. Od momentu wydobycia przez konserwację po finalny efekt, dzięki zastosowaniu nowych technologii pozwoli przybliżyć cały proces zarówno fizycznie na terenie muzeum, jak również wykorzystując rozszerzoną rzeczywistość na całym świecie.
„Wargaming współpracuje z Muzeum RAF i partnerami, aby stworzyć aplikację rozszerzonej rzeczywistości. To pozwoli ożywić historię i sprawi, że wszyscy zainteresowani będą mogli zobaczyć Dorniera w rozlicznych lokacjach na całym świecie, “ powiedział Tracy Spaight, dyrektor projektów specjalnych w Wargaming. „Jednym z wyzwań muzealnictwa jest pytanie jak dotrzeć do młodych osób, które, na co dzień korzystają z nowych technologii. Naszym celem jest dostarczenie interaktywnych wrażeń, które wzbogacą wiedzę o historii i wprowadzą nową generację do Muzeów.”