autor: Grzegorz Sadziński
BlizzCon 2011 - opis zmian trybu multiplayer StarCrafta II związanych z dodatkiem Heart of the Swarm
BlizzCon 2011 przyniósł nie tylko zapowiedź World of Warcraft: Mists of Pandaria, ale również sporo informacji związanych ze zmianami, jakie Blizzard planuje wprowadzić trybie multiplayer StarCrafta II w dodatku Heart of the Swarm.
W czasie trwającego obecnie BlizzConu 2011, twórcy StarCraft II przedstawili zmiany, które planują wprowadzić w trybie wieloosobowym gry w dodatku Heart of the Swarm. Jakie jednostki zasilą szeregi Terran, Zergów i Protossów? Z którymi przyjdzie się nam pożegnać? Zapraszamy do zapoznania się z najważniejszymi informacjami na temat wieloosobowego trybu w Heart of the Swarm. Oczywiście prace nad grą trwają, dlatego nic co zostało zapowiedziane, nie jest ostateczne.
Terranie
- Warhound - nowa jednostka mechaniczna, która jest produkowana w fabryce. Jest to mniejsza i bardziej mobilna wersja dotychczasowego Thora. Posiada silny atak przeciwko jednostkom latającym w grupie, jest także potężna w starciu z mechanicznymi oddziałami naziemnymi.
- Shredder - nowa mechaniczna jednostka, która po rozłożeniu zadaje obszarowe obrażenia wrogom znajdującym się wokół niej. Wyłącza się kiedy w jej zasięgu znajdą się oddziały nasze lub sojusznicze.
- Helion - stara jednostka otrzymuje nową formę bojową, w którą może się przemienić. Po transformacji traci na szybkości, jednak zyskuje sporo wytrzymałości. W tym trybie zasięg jego ataku jest krótszy, jednak ma szerszy płomień.
- Thor - w związku z przekazaniem jego podstawowej roli bardziej mobilnym Warhoundom, stanie się on „super jednostką” w stylu dotychczasowego Statku-matki (można mieć tylko jednego Thora). Będzie miał więcej życia i zadawał większe obrażenia.
Zergi
- Viper - nowa jednostka rzucająca zaklęcia i wykrywająca ukryte jednostki przeciwnika, która zastępuje nadzorcę (Overseer). Ma możliwość rzucenia oślepiającej chmury redukującej zasięg ataku wszystkich jednostek znajdujących się pod jej wpływem. Ma także możliwość przyciągania do siebie wybranych jednostek, dzięki czemu z łatwością porywa czołgi i kolosy w stado wygłodniałych zergów.
- Swarm Host - artyleria w arsenale zergów. Jednostka ta zakopuje się i co kilka sekund wytwarza atakujące stworzenia.
- Ultralisk - aby ułatwić tej ogromnej jednostce poruszanie się po mapie, otrzyma ona możliwość podziemnej szarży.
Protosi
- Tempest - zastępujący lotniskowiec (Carrier) statek, który posiada rozpryskowy atak przeciwko innym jednostkom latającym. W swym arsenale ma także możliwość atakowania jednostek naziemnych.
- Replicant - jednostka ta ma możliwość zmiany w inną jednostkę normalnych rozmiarów. Mimo, że jest ona bardzo droga, pozwala na skopiowanie wybranego oddziału przeciwnika, wraz ze wszystkimi wynalezionymi do niego ulepszeniami.
- Oracle - jednostka rzucająca zaklęcia mająca na celu nękać przeciwnika i zaburzać jego ekonomię. Może wyłączać budynki wroga oraz wstrzymywać wydobycie minerałów dzięki polom siłowym.
- Mother-ship - jednostka została wycofana.
Dodatkowe informacje:
- Kosiarz (Reaper) zyska możliwość szybkiej regeneracji życia poza walką,
- Krążownik (Battlecruiser) zyska możliwość czasowego przyspieszenia,
- Tępiciele (Baneling) będą mogły poruszać się pod ziemią,
- Skaziciele (Corruptor) zyskają umiejętność pozwalającą im na wysysanie minerałów z wrogich budynków,
- Nexus protossów zyska umiejętność masowego przywołania (dotychczas korzystał z niej Statek-matka) oraz tymczasowego wzmocnienia określonego budynku oraz wyposażenia go w broń podobną do działa fotonowego.
Więcej informacji na temat panelu poświęconego trybowi multiplayer znajdziecie w podsumowaniu, które zostało zamieszczone na oficjalnej polskiej stronie społecznościowej StarCraft II.