autor: Marcin Skierski
Blizzard przeprasza za problemy techniczne Diablo III i przesuwa start systemu płatności realną gotówką
Firma Blizzard przesunęła na bliżej nieokreślony termin start systemu płatności realną gotówką w grze Diablo III w związku z pewnymi problemami technicznymi. Jednocześnie twórcy przepraszają za wszelkie kłopoty związane z serwerami w czasie premiery.
Firma Blizzard przeprasza wszystkich graczy, którzy napotkali na techniczne problemy w czasie premiery gry Diablo III. Zapowiadane jest wprowadzenie pewnych poprawek, a start systemu zakupów w domu aukcyjnym za prawdziwe pieniądze został opóźniony.
Problemy zaczęły się o północy, w nocy z 14 na 15 maja, gdy miały ruszać serwery pozwalające grać w Diablo III. Przez niecałą godzinę w ogóle nie można było się zalogować, czemu na szczęście zaradzono i gracze mogli w końcu wejść do rozgrywki. Niestety problemy z logowaniem (błąd 37) notorycznie nękały nabywców gry przez kolejną dobę, więc firma Blizzard przeprasza wszystkie osoby, które nie rozpoczęły zabawy o ustalonej wcześniej godzinie i musiały w związku z tym poczekać.
Twórcy przepraszają również za sytuacje, gdy gracz w losowym momencie jest wyrzucany z gry z powodu przeciążenia serwerów, przez co musi ponownie się zalogować. Na szczęście takie przypadki nie zdarzają się nagminnie, ale firma znana z dbania o wszelkie szczegóły zapowiada, że zrobi wszystko, by podobne problemy w przyszłości nie miały miejsca.
Chcąc upewnić się, że wszystko będzie działało tak jak trzeba, zdecydowano się przesunąć termin startu domu aukcyjnego z możliwością płacenia prawdziwymi pieniędzmi. Pierwotnie miało to nastąpić 22 maja, a obecnie konkretna data nie jest znana. Wszelkie informacje w tej sprawie mają zostać opublikowane w „niedalekiej przyszłości”.
Kolejne zapowiadane usprawnienia dotyczą systemu osiągnięć. Niektórzy gracze spotkali się z sytuacją, gdy nie są one odpowiednio naliczane lub nie zapisują się po wyjściu z gry. Firma Blizzard obecnie bada tę kwestię i udostępni naprawiającą tę przypadłość aktualizację „tak szybko, jak to tylko możliwe”. Podobnie ma być zresztą z błędem błąd 3006. Gdy gramy Łowcą Demonów i oddamy tarczę podążającemu za nami Templariuszowi, możemy być odłączeni z serwerów. Patch poprawiający ten błąd jest już w drodze.
Diablo III to jedna z najbardziej oczekiwanych pecetowych gier ostatnich lat. Gra zadebiutowała na całym świecie 15 maja, bijąc rekordy popularności jeszcze przed premierą. Złożono na nią ponad 2 miliony zamówień przedpremierowych, a do sklepów po swoje egzemplarze ruszyły prawdziwe tłumy – także w Polsce. Za kilka dni poznamy zapewne dokładne wyniki sprzedaży z początkowego okresu.