autor: Grzegorz Ferenc
Blizzard oferuje awans na 80. poziom za powrót do gry w World of Warcraft
Twórcy World of Warcraft ogłosili dzisiaj 90-dniowy okres promocyjny na Zwój Wskrzeszenia, usługę umożliwiającą starym graczom powrót do gry bezpośrednio na poziomie umożliwiającym grę w ostatni z dodatków.
Firma Blizzard ogłosiła dziś promocję, dzięki której za zaproszenie znajomego z powrotem do gry w World of Warcraft, oprócz tradycyjnych już nagród w postaci darmowej, ograniczonej czasowo subskrypcji i bonusowych wierzchowców, przywrócony do życia gracz będzie mógł liczyć na darmową aktualizację gry do poziomu ostatniego dodatku – World of Warcraft: Cataclysm – oraz… awans jedną z posiadanych postaci automatycznie na 80. poziom. Z promocji nie mogą skorzystać gracze z Polski, ponieważ polskie prawo hazardowe zakazuje podawania danych osób trzecich w formularzach związanych z grami.
Promocja będzie trwać 90 dni i dotyczy kont, które przestały być aktywne w okresie od roku 2009 do 4 marca 2012 roku. Te, które założono przed 2009 rokiem, będą musiały zostać przyłączone do darmowego konta Battle.net. Znajomy ma 30 dni na zaakceptowanie zaproszenia i zapłacenie za miesięczną subskrypcję. W zamian zapraszający gracz otrzyma darmowego wierzchowca dla swojej postaci (Spectral Gryphon dla postaci należącej do Sojuszu lub Spectral Wind Rider dla bohatera walczącego w ramach Hordy). Natomiast gracz zaproszony będzie mógł zaktualizować grę do poziomu Cataclysm i awansować jedną ze swoich postaci do 80. poziomu. Więcej informacji znajduje się w udostępnionym przez Blizzard FAQ w języku polskim. Co ciekawe, gracze posiadający wiele kont w World of Warcraft mogą wykorzystać promocję do reaktywowania jednego z nich.
Już po raz drugi Blizzard oferuje graczom możliwość rozpoczęcia gry na wysokim poziomie. Dotychczas po osiągnięciu jedną z postaci 55. poziomu można było rozpocząć grę Rycerzem Śmierci – „heroiczną” klasą postaci wprowadzoną w drugim dodatku, World of Warcraft: Wrath of the Lich King.
Trzeba przyznać, że dział marketingu firmy Blizzard odpowiedzialny za World of Warcraft pracuje na pełnych obrotach. Po spadku liczby aktywnej liczby graczy w WoW-a do około 10 milionów, od jakiegoś czasu gracze są bombardowani różnego rodzaju inicjatywami, które mają zatrzymać lub odwrócić ten negatywny trend. Pod koniec listopada wprowadzono nową łatkę „Hour of Twilight”. Stworzono reklamy z udziałem słynnych gwiazd (tę z Chuckiem Norrisem obejrzało w serwisie YouTube prawie 30 milionów osób; Ozzy Osbourne jako „mroczny rycerz” dorobił się przeszło 4 milionów wyświetleń). Jakiś czas temu zaoferowano graczom darmową kopię Diablo III w zamian za roczny abonament w WoW-ie. W lutym – w ramach świętowania 7 rocznicy premiery gry MMO – firma z Irvine obniżyła ceny wszystkich tytułów z cyklu osadzonego w świecie Azeroth o 50 procent. Ostatnio za reaktywowanie jednego z przyjaciół można było także uzyskać darmowego „wierzchowca” w postaci… rakiety X-53.
Co sądzicie o tego rodzaju inicjatywach? Czy pozwolą one zatrzymać negatywny trend spadającej liczby graczy w World of Warcraft?