Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 maja 2023, 09:02

autor: Adrian Werner

Blizzard kasuje ambitny tryb w Overwatch 2, gracze są zrozpaczeni

Wyczekiwany Hero Mode do gry Overwatch 2 został skasowany. Gracze są zdenerwowani, bo miał to być ambitny tryb PvE z rozbudowaną fabułą i systemem rozwoju postaci.

Źródło fot. Activision Blizzard
i

Studio Blizzard Entertainment właśnie mocno rozczarowało swoich fanów. Zespół ogłosił, że porzuca plany dodania do gry Overwatch 2 tzw. Hero Mode, czyli ambitnego trybu PvE.

  1. Hero Mode miał być stale dostępnym trybem, w którym wypełnialibyśmy misje walcząc z AI oraz rozwijalibyśmy wybranego bohatera ramach drzewka umiejętności.
  2. Ten tryb miał pierwotnie zadebiutować wraz z grą, ale zdecydowano się go opóźnić. Teraz wiemy, że ostatecznie wcale go nie otrzymamy.
  3. Twórcy argumentują decyzję tym, że nie byli w stanie zrealizować pierwotnej wizji. Tryb wymagał zbyt wielkiego nakładu pracy i odbyłoby się to kosztem tempa rozwoju trybu PvP, który jest sercem Overwatcha 2. Tłumaczą, że opracowanie Hero Mode w praktyce oznaczałoby, że zespół tworzyłby równolegle praktycznie dwie odrębne gry, które miałyby wspólnych tylko bohaterów.
  4. Porzucenie Hero Mode nie oznacza, że gracze nie mogą liczyć na żadne elementy PvE. Te mają być jednak głównie ograniczonymi czasowo wydarzeniami, udostępnianymi w ramach konkretnych sezonów. Hero Mode miał być znacznie ambitniejszym trybem, który dostępny byłby cały czas.

Wielkie rozczarowanie fanów

Brak Hero Mode jest bardzo rozczarowujący. Gdy zapowiadano grę, to właśnie ten tryb był największą nowością i głównym elementem, który uzasadniał opracowanie sequela z dwójką w tytule zamiast dalszego rozwijania jedynki.

Gracze są oczywiście mocno rozczarowani. Reddit gry wypełniony jest krytycznymi wpisami.

Anulowanie tego trybu to jak cios w bebechy. 4 lata czekania, a oni to po prostu skasowali.

Pamiętacie, że całym powodem powstania Overwatch 2 był tryb fabularny/co-op?

To kompletne szaleństwo, biorąc pod uwagę, że powiedzieli, że MUSZĄ zrobić Overwatch 2 ze zaktualizowanym silnikiem, aby zrealizować wszystkie te elementy PvE, które nie były możliwe w OW1. Przezabawne.

Dodatkowym powodem do gniewu jest fakt, że twórcy dopiero teraz ujawnili porzucenie tego trybu, choć już ponad rok temu zdawali sobie sprawę, że nie będą go w stanie zrealizować. Niektórzy fani wręcz oskarżają Blizzarda o celowe ukrywanie tego faktu, aby nie popsuć zeszłorocznej premiery Overwatcha 2.

Twórcy chcieli, aby premiera OW2 była jak najlepsza, więc (najwyraźniej) jawnie kłamali, że PvE jest tylko opóźnione, aby uniknąć złego PR-u.

Plany rozwoju gry

Twórcy mieli jednak również dobre nowiny dla fanów, ujawniając czego możemy się spodziewać po kolejnych dwóch sezonach.

Sezon 6

Szósty sezon zaoferuje m.in.:

  1. misje fabularne – wydaje się, że wykorzystają one niektóre z elementów opracowanych z myślą o porzuconym Hero Mode;
  2. nową postać (z klasy support);
  3. tryb Flashpoint stanowiący wariację King of the Hill, tyle że punkt na mapie, o który będą walczyli gracze, ma się zmieniać w trakcie meczu;
  4. gracze będą mogli szlifować swoje umiejętności na strzelnicy oraz w misjach mistrzowskich.

Sezon 7

Sporo atrakcji ma także zaoferować siódmy sezon. Najważniejsze nowości to:

  1. nowy bohater (z klasy Tank);
  2. nowa mapa do trybu Control;
  3. zimowy event;
  4. Kolejne misje mistrzowskie;
  5. odświeżenie dwóch postaci (Roadhog oraz Sombra);
  6. powrót kilku popularnych trybów rozgrywki.
Blizzard kasuje ambitny tryb w Overwatch 2, gracze są zrozpaczeni - ilustracja #1

Activision Blizzard

Overwatch 2 zadebiutował 4 października ubiegłego roku na PC oraz konsolach Xbox One, PlayStation 4, Nintendo Switch, Xbox Series X/S oraz PlayStation 5. Gra korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami.

  1. Miałem napisać recenzję Overwatcha 2, ale ta gra na nią nie zasługuje
  2. Overwatch 2 – poradnik do gry
  3. Overwatch 2 – strona oficjalna gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej