BioShock źle wyświetla obraz w trybie panoramicznym
Użytkownicy gry BioShock, która wczoraj zadebiutowała na rynku elektronicznej rozrywki, odkryli błąd związany z wyświetlaniem obrazu na monitorach i telewizorach panoramicznych. Okazuje się, że posiadacze takich urządzeń widzą w trakcie zabawy mniej niż ich koledzy dysponujący zwykłymi ekranami.
Użytkownicy gry BioShock, która wczoraj zadebiutowała na rynku elektronicznej rozrywki, odkryli błąd związany z wyświetlaniem obrazu na monitorach i telewizorach panoramicznych. Okazuje się, że posiadacze takich urządzeń widzą w trakcie zabawy mniej niż ich koledzy dysponujący zwykłymi ekranami.
Obraz wyświetlany w trybie panoramicznym jest szerszy, dlatego też w trakcie gry pozwala zobaczyć na ekranie więcej. W BioShocku jest jednak odwrotnie. Dlaczego? Problem tkwi w sposobie wyświetlania, który najlepiej prezentuje zamieszczone powyżej zdjęcie. Po przełączeniu w tryb panoramiczny obraz jest przycinany z góry i z dołu, a nie rozszerzany, jak w innych produkcjach. Usterka dotyczy obu wersji gry, na PC i konsole Xbox 360.
Fani gry nie kryją irytacji. Jeszcze w maju Chris Kline (jeden z programistów firmy 2K Boston) oświadczył na forum firmy 2K Games, że BioShock w trybie panoramicznym pozwoli zobaczyć na ekranie więcej. Jak widać, prawda okazała się zupełnie inna.
W chwili obecnej nie wiadomo czy zauważony przez graczy błąd zostanie usunięty. Mimo zażartej dyskusji prowadzonej na forum firmy 2K Games, twórcy programu nie udzielili jeszcze komentarza w sprawie.