autor: Bartosz Świątek
Beyond Good & Evil 2 – nowe detale i grafiki koncepcyjne
Deweloperzy z firmy Ubisoft przeprowadzili kolejny stream z serii Space Monkey Report, dzięki któremu poznaliśmy garść nowych szczegółów na temat gry Beyond Good & Evil 2. Zaprezentowano też dużą liczbę grafik koncepcyjnych.
Deweloperzy Ubisoftu pracujący nad Beyond Good & Evil 2 – kontynuacją kultowej przygodowej gry akcji z 2003 roku – przeprowadzili niedawno piąty stream z serii Space Monkey Report, dzięki któremu poznaliśmy szereg nowych detali na temat wyczekiwanej produkcji. Przedstawiono także sporo grafik koncepcyjnych, które zdobią ten tekst.
Przeznaczenie czy wolna wola?
Jednym z centralnych tematów poruszanych w grze ma być kontrast pomiędzy wolną wolą a „predeterminacją”, czyli inaczej mówiąc przeznaczeniem. Jest to związane z faktem, że wszystkie postacie obecne w grze są klonami, które zostały wyhodowane w konkretnym celu przez korporację Chimera (w układzie gwiezdnym System 3, w którym toczy się akcja omawianej produkcji, nie istnieje już coś takiego, jak naturalny rozród).
Postacie często posiadają fragmenty kodu DNA zwierząt, dzięki czemu lepiej nadają się do swoich zadań (przykładowo, widoczne na poniższych grafikach hybrydy małp są świetnymi górnikami z powodu nadludzkiej zręczności). Warto odnotować, że gracze będą mogli wcielić się w człowieka albo hybrydę i stworzyć własną, unikalną historię – tylko nasze wybory zdecydują o tym, kim będzie kierowany przez nas bohater.
Naraka i trudne życie małpiego górnika
W grze znajdziemy diametralnie różniące się od siebie planety. Jedną z nich będzie niebezpieczna Naraka, której powierzchnia jest bombardowana przez meteoryty. To właśnie w tym miejscu wydobywana jest tajemnicza substancja zwana Diwalite – powstaje w momencie, gdy rozpędzone „gwiezdne skały” uderzają w złoża siarki.
Z uwagi na wysoką niestabilność chemiczną i brak trwałości pozyskiwanie tego zasobu jest niezwykle niebezpieczne – trzeba robić to w dużym pośpiechu, w czasie trwania deszczu meteorytów. Dlatego właśnie wykorzystuje się do tego celu wspomnianych powyżej małpich niewolników. Praca bardzo często kończy się dla nich tragicznie.
Kryjówka piratów i złowieszczo wyglądające AI
Ważną rolę w grze ma pełnić także sekretna kryjówka gwiezdnych piratów, zlokalizowana wewnątrz pasa asteroid – dostanie się do tego miejsca wymaga poznania dokładnych koordynat. Na stacji znajdziemy AI zwane Primera, którego fizyczna postać prezentuje się… dość niepokojąco. Sztuczna inteligencja ma być jednak bardzo przydatna – zna wiele sekretów na temat systemu gwiezdnego i piratów. Eksplorując świat gry możemy także zdobywać nowe informacje, które przekazujemy Primerze.
Nowy wygląd Mammago
Twórcy pokazali też nowy wygląd jednej z kluczowych postaci – członka rodziny Mammago. Klan będzie pełnił bardzo ważną rolę w życiu gwiezdnego pirata, z uwagi na to, że prowadzi sieć warsztatów, w których będzie można usprawniać i naprawiać statki kosmiczne.
Na koniec zaprezentowano również modele innych hybrydowych nosorożców. Co ważne, podobnie jak małpy, będą one grywalnymi postaciami.
- Ubisoft – strona oficjalna
- Przyziemny Ubisoft musi oderwać się od ziemi. Czas na więcej fantasy i sci-fi
- Wszystko o Beyond Good & Evil 2
- Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2