autor: Bartosz Świątek
Bethesda przedstawia Orion – nową technologię streamowania gier
W czasie konferencji na E3 2019, firmy Bethesda Softworks oraz id Software zaprezentowały Orion – nową technologię wspierającą streaming gier, która ogranicza opóźnienia i zmniejsza ilość przesyłanych danych.
W czasie konferencji na targach E3 firma Bethesda ujawniła Orion – nową technologię streamowania gier, która optymalizuje silniki graficzne w taki sposób, by działały jak najlepiej w chmurze. Orion współpracuje z każdy engine’em i zdaniem swoich twórców ma poprawiać doświadczenia płynące z rozgrywki.
Rozwiązanie stworzone przez Bethesdę ma umożliwiać streamowanie z prędkością większą o nawet 20%, co skutkuje znaczną redukcją opóźnień, stanowiących jeden z głównych problemów usług takich jak Google Stadia czy xCloud. Dodatkowo możemy liczyć na zmniejszenie ilości przesyłanych danych – nawet do 40%. Oznacza to spore ograniczenie kosztów streamingu.
Implementacja Orion w grach ma być bardzo prosta dzięki narzędziu SDK stworzonemu przez Bethesdę. Skuteczność technologii została zaprezentowana na przykładzie Dooma, który był streamowany na żywo na ekran urządzenia mobilnego, w 60 klatkach na sekundę i rozdzielczości 4K.
Technologia Orion znajduje się obecnie w fazie testów, do których będziemy mogli dołączyć – wystarczy zapisać się do oficjalnego klubu serii Doom, czyli Slayers Club.