Battlefleet Gothic: Armada - obejrzyj gameplay z targów gamescom
Użytkownicy serwisu Reddit pochwalili się nagraniem z rozgrywki w grze Battlefleet Gothic: Armada (strategii czasu rzeczywistego w uniwersum Warhammera 40,000), zaprezentowanym w trakcie tegorocznych targów gamescom.
Na tegorocznych targach gamescom mieliśmy istny zalew informacji, dotyczących zarówno znanych już produkcji (m.in. Star Wars: Battlefront, Dark Souls III i Metal Gear Solid V: The Phantom Pain), jak i zupełnie nowych tytułów (choćby polskiego horroru Layers of Fear). Stąd też nie powinno nikogo dziwić, że dziennikarze branżowi przeoczyli nagranie, które powinno zainteresować fanów uniwersum Warhammera 40,000. Widoczny poniżej filmik, opublikowany na koncie GameGuideFR na YouTube i znaleziony przez użytkowników serwisu Reddit, przedstawia fragment rozgrywki z gry Battlefleet Gothic: Armada – zapowiedzianej w styczniu strategii czasu rzeczywistego, osadzonej w dobrze znanych klimatach dark fantasy systemu fabularnego od firmy Games Workshop.
- Producent: Tindalos Interactive
- Wydawca: Focus Home Interactive
- Gatunek: RTS
- Platformy sprzętowe: PC
- Data premiery: 2016 rok
- Inne: tytuł osadzony w uniwersum Warhammer 40,000; cztery grywalne rasy (Imperium, Chaos, Eldarowie, Orkowie); liczne modyfikacje statków, nawet w trakcie walki
Zacznijmy może od złej wiadomości. Z nagrania wyraźnie wynika, że rozgrywka nie będzie toczyć się na w pełni trójwymiarowych mapach, jak miało to miejsce choćby w legendarnej serii Homeworld. Innymi słowy, nie będzie możliwości atakowania przeciwników od góry czy z dołu, gdyż jednostki będą znajdować się zawsze na tym samym poziomie. Nie zmienia to jednak faktu, że w obecnej wersji gra wygląda imponująco, co raczej nie dziwi biorąc pod uwagę wykorzystaną technologię (tytuł napędza silnik graficzny Unreal Engine 4). Dobrze prezentują się nie tylko statki, model zniszczeń (wygląd okrętów będzie się znacząco zmieniał wraz z kolejnymi salwami) i eksplozje, lecz także kolizje między poszczególnymi obiektami. Ciężko jednak stwierdzić, czy te ostatnie będą miały znaczenie w trakcie walki (taranowanie). Może na to wskazywać wygląd jednego z okrętów, mającego na dziobie wydłużenie wyraźnie proszące się o wbicie we wrogi statek.
Co nieco dowiedzieliśmy się też o samej rozgrywce. Przed potyczką będziemy mogli rozmieścić swoje okręty w formacji i powiązać je ze sobą siecią zależności, na przykład rozkazując statkom bronić innej jednostki. Nie zabraknie też umiejętności specjalnych, jak choćby salwy rakietowej, oczywiście niedostępnych przez pewien czas po użyciu (tzw. cooldown). Poinformuje nas o tym zmiana ikony na szarą i przesłonięcie jej zmniejszającą się wartością liczbową, odliczającą czas do ponownego udostępnienia danej zdolności. Reszta elementów interfejsu jest nieco mniej jasna, na przykład żółty pasek obok ikony postaci, który zdaje się być powiązany z możliwością czasowego włączenia przyśpieszenia. Na wyjaśnienia musimy poczekać do czasu ujawnienia kolejnych informacji, na przykład przy okazji ogłoszenia daty premiery, ustalonej jedynie na 2016 rok.