Battlefield Hardline – twórcy wyciągają wnioski z beta testów i ujawniają pierwsze zmiany
Studio Visceral Games podzieliło się skrótową listą "najbardziej pożądanych" zmian, jakie zostały lub zostaną wprowadzone do gry Battlefield Hardline pod wpływem uwag osób, które brały udział w beta testach. Poprawki obejmują m.in. szybkość poruszania się postaci, pojazdy i pracę kamery.
- Producent: Visceral Games
- Wydawca: Electronic Arts
- Gatunek: sieciowy FPS o zmaganiach policjantów z przestępcami
- Platformy sprzętowe: PC, X360, PS3, XOne, PS4
- Termin premiery (świat): 21 października 2014
Jak zapewne jeszcze pamiętacie, jednym z jaśniejszych punktów konferencji prasowej firmy Electronic Arts podczas ostatnich targach E3 była nieoczekiwana wieść o rozpoczęciu tego samego dnia (9 czerwca) beta testów gry Battlefield Hardline. Przez kolejnych kilkanaście dni – do 26 czerwca – posiadacze pecetów i konsoli PlayStation 4 ogrywali próbną wersję dzieła studia Visceral Games (najpierw w zamkniętych, potem w otwartych testach), bawiąc się sieciowymi trybami Heist i Blood Money na mapie High Tension. Wczoraj deweloper postanowił udowodnić, że beta nie była sztuką dla sztuki, i podzielił się skróconą listą poprawek, która powstała pod wpływem uwag napływających ze strony testerów. Szczegóły znajdziecie poniżej.
Electronic Arts wyraźnie chce się zrehabilitować za niedopracowanego Battlefielda 4, ale czy beta testy wystarczą, by Hardline nie podzielił losu poprzednika?
Oto dziesięć „najbardziej pożądanych” przez społeczność fanów zmian, jakie w większości już weszły w życie w Battlefield Hardline:
- Szybkość ruchu postaci została zwiększona o 10 procent. Bieganie z pistoletem w dłoniach przyspiesza gracza o kolejne 10 procent.
- Zmieniono zachowanie się kamery w sytuacji, gdy jesteśmy przyciśnięci ogniem zaporowym – nie wpływa to już na celownik, ale oddziaływuje na naszą ogólną orientację.
- Gadżet Survivalist uległ osłabieniu – od tej pory stawia gracza na nogi z 1 punktem życia i aktywuje się automatycznie po 5 sekundach.
- Zredukowano efekt trzęsienia się kamery w wyniku upadku dźwigu na mapie High Tension.
- Naprawiono błąd ze schodami na mapie High Tension, które wciągały gracza w ścianę.
- Ułatwiono lokalizowanie celów misji, które są nad lub pod nami.
- Prowadzone są prace nad umieszczeniem w grze większej liczby specjalnych pojazdów (jak np. cysterna z paliwem) i dodaniem hamulca ręcznego.
- Trwają starania nad wprowadzeniem możliwości przesunięcia samochodu (przy użyciu ataku wręcz) celem np. jego odklinowania. Twórcy nie obiecują, że ostatecznie funkcja ta znajdzie się w grze, ale „wczesny prototyp wygląda obiecująco”.
- Ciężko opancerzone pojazdy otrzymały słabe punkty w tylnych częściach, aby łatwiej było „zdejmować” je przez ataki z flanki.
- Do interfejsu wyświetlanego w pojazdach twórcy chcą dodać ikonę, która będzie sygnalizowała, że torba będąca celem misji znajduje się w środku.
Na koniec warto przypomnieć, że jesienią odbędzie się jeszcze jedna tura beta testów, natomiast światowa premiera finalnej wersji gry Battlefield Hardline nastąpi 21 października (w Polsce tytuł wyjdzie dwa dni później). Wielkoskalowe bitwy między policjantami a bandytami staną się udziałem posiadaczy pecetów oraz konsol siódmej (Xbox 360, PlayStation 3) i ósmej generacji (Xbox One, PlayStation 4).
- Testujemy wersję beta Battlefield: Hardline - największy skok na kasę w historii Battlefielda
- Oficjalna strona internetowa gry Battlefield Hardline