autor: Janusz Guzowski
Battlefield 4 – zobacz porównanie remake’u mapy Dragon Valley z oryginałem
Kanał Candyland przygotował zestawienie odświeżonej wersji mapy Smocza Dolina (Dragon Valley) wydanej jako DLC Klasyczne Operacje do gry Battlefield 4 z oryginalną wersją z Battlefielda 2. Materiał pozwala uchwycić zmiany w konstrukcji areny oraz różnice graficzne obu produkcji.
Youtubowy kanał Candyland, specjalizujący się w analizowaniu graficznej strony produkcji komputerowych, przygotował zestawienie odświeżonej wersji mapy Smocza Dolina (Dragon Valley) z gry Battlefield 4 z oryginalną wersją z Battlefielda 2. Remake został wydany parę dni temu jako darmowy DLC Klasyczne Operacje (Legacy Operations).
Dragon Valley to bardzo rozległa, wielopoziomowa lokacja w orientalnej stylistyce, w której ściera się ze sobą piechota oraz różnego rodzaju pojazdy i samoloty. Odświeżona wersja została powiększona oraz wzbogacona o nowe elementy. Niewielkie skupisko domów zamieniło się w pokaźnych rozmiarów wioskę, a elektrownia i zapora urosły do bardziej realistycznych wymiarów. Jednocześnie, aby ograniczyć nieco widoczność, zdecydowano się przesłonić wyższe poziomy mapy chmurami. Powracają też mosty, które da się zniszczyć i odbudować w zależności od potrzeb strategicznych. Z uwagi na swoje rozmiary mapa nie jest dostępna na konsolach Xbox 360 i PlayStation 3. Więcej informacji o mapie i wprowadzonych modyfikacjach można znaleźć pod tym adresem.
O wydaniu odświeżonej wersji Dragon Valley w formie darmowego dodatku do gry Battlefield 4 zdecydowali fani. W zeszłym roku w specjalnej ankiecie mogli oni głosować na mapy z wcześniejszych odsłon cyklu, których remake najbardziej by ich ucieszył. Warto przy tym zauważyć, że czas w dużej mierze oszczędził grę Battlefield 2. Tytuł ma już na karku dziesięć lat, jednak nadal prezentuje się przyzwoicie. Część użytkowników komentujących materiał twierdzi nawet, że niektóre elementy graficzne, w szczególności woda, wyglądają lepiej w starszej odsłonie.
Battlefield to cieszący się dużą popularnością cykl pierwszoosobowych strzelanin (FPS), z reguły w wojennych realiach. Seria tworzona jest głównie przez szwedzkie studio Digital Illusions CE. W niemal wszystkich przypadkach gracz ma okazję wcielić się w rolę żołnierza i skorzystać ze sporego arsenału dostępnego uzbrojenia. W większości gier z serii pojawiają się również pojazdy (samochody, czołgi, samoloty), którymi można w ograniczonym stopniu kierować. Jednym z wyróżników cyklu Battlefield jest rozbudowany tryb wieloosobowy.