autor: Marcin Skierski
Battlefield 3 bez narzędzi moderskich
Battlefield 3 nie dostanie narzędzi moderskich - taką wiadomość przekazał Patrick Söderlund z firmy Electronic Arts w wywiadzie dla niemieckiego serwisu GameStar.
Patrick Söderlund z firmy Electronic Arts ogłosił, że w grze Battlefield 3 zabraknie narzędzi moderskich. Zapewne ostudzi to zapał najbardziej ambitnych graczy, którzy samemu chcieliby stworzyć coś na bazie silnika Frostbite 2.0.
Wiadomość została ujawniona podczas wywiadu z redaktorem niemieckiego serwisu GameStar (zapis rozmowy znajdziecie poniżej). Zdaniem przedstawiciela Electronic Arts głównym powodem decyzji jest ogromne rozbudowanie Frostbite 2.0.
Rozmówca twierdzi, że jeśli wziąć pod uwagę kompleksowość nowego silnika, byłoby bardzo trudno stworzyć ludziom dobrego moda. Całość jest rozbudowana na wielu różnych płaszczyznach, a także oferuje zaawansowany system destrukcji – te i wiele innych rzeczy miałyby sprawić, że „opracowanie modyfikacji byłoby zbyt dużym wyzwaniem”.
Najwyraźniej twórcy nie do końca wierzą w możliwości graczy, którzy przecież już nie raz udowodnili, że potrafią wykonać profesjonalnie wyglądające mody. Trudno powiedzieć, ile w powyższych stwierdzeniach Söderlunda jest prawdy, a ile chęci zatuszowania faktu, że przygotowanie odpowiednich narzędzi zajęłoby deweloperowi dużo czasu. Mimo wszystko, jest też sporo racji w tym, że Frostbite 2.0 to niezwykle rozbudowany silnik graficzny, więc obawy autorów gry wydają się być po części zrozumiałe.
Battlefield 3 ukaże się na rynku 25 października na PC, PlayStation 3 oraz Xboksie 360. W naszym kraju gra zostanie wydana przez firmę Electronic Arts Polska. Posiadacze komputerów osobistych dostaną tę najbardziej dopracowaną wersję. Mogą liczyć na lepszą grafikę, bardziej rozległe mapy oraz większy limit graczy biorących udział w wieloosobowych potyczkach.
- Battlefield 3 – zapowiedź - graliśmy w multiplayer!
- Video E3 2011 – gameplay
- Video E3 2011 – Multiplayer (PL)
- Video E3 2011 (PL)