autor: Tomasz Kopówka
Batman: Arkham City - nowe szczegóły
Premiera kontynuacji hitu z 2009 roku coraz wyraźniej zarysowuje się na horyzoncie, a im bliżej jesieni, kiedy dostaniemy kolejne dzieło Rocksteady, tym więcej będziemy wiedzieli o drugiej odsłonie doskonale przyjętej nowej serii gier o przygodach Mrocznego Rycerza.
Premiera kontynuacji hitu z 2009 roku coraz wyraźniej zarysowuje się na horyzoncie, a im bliżej jesieni, kiedy dostaniemy kolejne dzieło Rocksteady, tym więcej będziemy wiedzieli o drugiej odsłonie doskonale przyjętej nowej serii gier o przygodach Mrocznego Rycerza. W opublikowanym dziś przez Gamespot wywiadzie, szef Rocksteady Studios - Sefton Hill - przekazuje wiele nowych informacji nt. Batman: Arkham City.
Pierwszym z omówionych zagadnień są ruchy i umiejętności głównego bohatera. Jak informuje Hill, przeniesienie akcji na znacznie większy teren stało się okazją do poważnego poszerzenia repertuaru możliwości Batmana – ruchów i akcji, które wykonać może Nietoperz, ma być dwukrotnie więcej, niż w Arkham Asylum.
Drugim omówionym zagadnieniem jest swoboda przemieszczania się po mieście. Autorzy oddadzą do naszej dyspozycji obszar pięciokrotnie większy od Wyspy Arkham. Jednak nie oznacza to, że model rozgrywki będzie można określić modnym obecnie terminem sandbox. W danym momencie gry będziemy mogli przenieść się w dowolne miejsce na mapie, lecz jak zapewnia szef Rocksteady, przez cały czas będziemy również jasno informowani, gdzie powinniśmy się udać, by akcja posuwała się do przodu. Zwiedzając Gotham, zawsze będziemy mieli okazję zająć się zadaniami pobocznymi, szukaniem sekretów czy udziałem w ulicznych bójkach. Arkham City ma być przede wszystkim super-rozbudowanym więzieniem zapełnionym przestępcami i psychopatami.
Jak zdradza szef Rocksteady, już podczas tworzenia pierwszej części serii producenci wiedzieli, gdzie rozegra się kontynuacja. Wskazówką dla nas - graczy - mógł być tutaj sekretny pokój naczelnika szpitala Arkham, w którym znajdowały się plany nowego więzienia. Takie planowanie do przodu jest ważne i pomocne w ukazaniu spójności między kolejnymi odcinkami serii. Przemierzając nową lokację osoby, które ukończyły pierwszą część mają natrafić na wiele smaczków związanych z wydarzeniami sprzed 18 miesięcy.
Ostatni temat poruszony w wywiadzie dotyczy użycia elementów z Batmana: Arkham Asylum w drugiej odsłonie serii. Sefton Hill zapewnia, że jego współpracownicy przeanalizowali dosłownie każdą część składową rozgrywki pod kątem zastosowania w nowych warunkach w Arkham City. Zamiast rewolucji, mamy tu mieć do czynienia z rozwinięciem sprawdzonych już i dobrze ocenianych elementów. Takim przykładem jest system walki: sedno pozostanie bez zmian, pojawią się jednak nowe możliwości, w tym blokowanie kilku ciosów jednocześnie, ataki w powietrzu czy kontrowanie z użyciem otoczenia. Praca nad usprawnieniem znanych już rozwiązań zajęła tym razem tyle, ile trwało ich stworzenie na potrzeby pierwszej części przygód Batmana.
Premiera Batman: Arkham City została wyznaczona na jesień bieżącego roku. Gra będzie dostępna w wersjach na komputery osobiste, konsole Playstation 3 oraz Xboksa 360.