Baseball Riot - premiera następcy Tennis in the Face
Doczekaliśmy się premiery Baseball Riot, czyli mobilnej gry zręcznościowo-logicznej stanowiącej rozwinięcie pomysłów z popularnego Tennis in the Face.
Studio 10tons wypuściło Baseball Riot, czyli następcę przebojowego Tennis in the Face. Zgodnie z tytułem, tenis został zastąpiony przez baseball, ale fanów pierwowzoru uspokajamy - celem zabawy ponownie jest walenie piłkami w twarze nieprzyjaciół.
Baseball Riot w Windows Phone Store
Gra obecnie dostępna jest tylko na urządzenia mobilne z systemami iOS, Android, gdzie korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami. Ponadto udostepniono także wersje na Windows Phone, Windows 10 oraz Xboksa One, gdzie za pełną wersję musimy zapłacić ok. 12 złotych, ale dostępna jest także darmowa wersja trial.
Gracze wcielają w legendarnego pałkarza imieniem Gabe Carpaccio, którego karierę zakończył wypadek podczas meczu. Bohater zajął się potem sprzedażą używanego sprzętu sportowego. Emeryturę przerywa pojawienie się w mieście bezwzględnej korporacji Explodz. Kupuje ona dawną drużynę Carpaccio i po uzależnieniu jej członków od wywołującego agresję napoju energetycznego zamierza to samo zrobić ze wszystkimi mieszkańcami miasta. Gabe porzuca więc spokojne życie emeryta i za pomocą kija baseballowego zamierza uratować dawnych kolegów i oraz zwykłych obywateli.
Mechanizmy rozgrywki nie odbiegają mocno od Tennis in the Face. Mamy więc do czynienia z czymś w rodzaju brutalniejszej wersji Angry Birds. Na każdej planszy naszym zadaniem jest wyeliminowanie wszystkich przeciwników poprzez trafienie ich piłką. Nie jest to łatwe, gdyż często chowają się oni za przeszkodami i dosięgnięcie ich wymaga sprytnego wykorzystania rykoszetów. Ponadto mapy pełne są interaktywnych przedmiotów i przy odrobinie szczęścia można wywołać potężne reakcje łańcuchowe, zdolne wyeliminować kilka osób jednocześnie. Wszystko to oparte jest na realistycznym silniki fizycznym, pozwalającym skutecznie przewidywać w jaki sposób zachowa się piłka.
Ma mapach roi się także od niebezpiecznych obiektów, które mogą zniszczyć nasze piłki. Ponadto wzorem niezliczonych innych produkcji mobilnych, autorzy poumieszczali na każdym poziomie trzy gwiazdki. Ich zebranie nie jest obowiązkowe, ale podwyższa końcowy wynik punktowy.