autor: Michał Orlikowski
Awaryjność PlayStation 4 na poziomie mniejszym niż 1%
Firma Sony oszacowała, że problemy techniczne ma „mniej niż 1%” znajdujących się na rynku konsol PlayStation 4. Wszystkie wadliwe egzemplarze wymieniane są w trybie natychmiastowym.
Zeszłotygodniowa północnoamerykańska premiera konsoli PlayStation 4 została nieco przyćmiona przez pojawiające się w sieci doniesienia o wadliwych egzemplarzach sprzętu. Firma Sony zapewniała początkowo, że awarie dotyczą około 0,04% wysłanych do sklepów urządzeń. Po pięciu dniach od debiutu ilość ta została zweryfikowana – teraz szacuje się ją na „mniej niż 1%”.
Informacji tych udzielił jeden z przedstawicieli firmy Sony. Zapewnił, że producent PS4 prężnie działa nad rozwiązaniem wszelkich problemów natury technicznej, a dotknięte awariami egzemplarze wymieniane są w trybie natychmiastowym.
”Doskonale rozumiemy frustrację konsumentów, których konsola uległa awarii. Podjęliśmy już wspólne działania z nimi i naszymi partnerami handlowymi w celu usunięcia problemów i dopatrzenia, by wszelkie wadliwe egzemplarze zostały wymienione. Sony Computer Entertainment America dostarczy fabrycznie nowe egzemplarze do każdego poszkodowanego – procedurę tę wykonujemy w trybie natychmiastowym, z przyspieszoną wysyłką” – przedstawiciel Sony na temat działań firmy.
Znajdujące się od 15 listopada w sprzedaży (obecnie tylko w USA i Kanadzie) PlayStation 4 już w ciągu pierwszej doby sprzedało się w liczbie ponad miliona egzemplarzy. Najbliższy piątek również będzie decydujący dla firmy Sony – 22 listopada to data premiery największego konkurenta PS4, Xboksa One.
Na rynku europejskim, w tym w Polsce, PlayStation 4 pojawi się 29 listopada – koszt podstawowego zestawu (konsola, kontroler DualShock 4 i kabel HDMI) to 1790 złotych.
- Oficjalna strona Sony PlayStation
- PlayStation 4 - pierwsze opinie o konsoli i recenzje tytułów startowych
- PlayStation 4 debiutuje na rynkach USA i Kanady