autor: Krzysztof Leśniak
Assassin's Creed Origins – patch 1.05 poprawia optymalizację i dodaje brodę Bayekowi
Ubisoft podał szczegóły najnowszej łatki dla Assassin's Creed Origins. Patch oznaczony numerem 1.05 umożliwia szybką zmianę wyglądu postaci, poprawia optymalizację i czyni niektórych przeciwników trudniejszymi na poziomie Hard. Aktualizacja jest już dostępna na konsoli PS4.
Assassin's Creed Origins to gra na tyle duża, że wymaga kolejnych szlifów. Pewne poprawki związane z wydajnością zostały już wprowadzone w patchu 1.03, jednak optymalizacja i ogólne dopracowanie techniczne tej produkcji nadal są dalekie od doskonałości. Na szczęście kolejna łata (v.1.05) pojawiła się właśnie na PS4, 20 listopada zawita na konsoli Xbox One, a w bliżej nieokreślonym, najbliższym czasie także na PC.
Co znajdziemy w aktualizacji? Łatka jest z pewnością dobrą wiadomością dla wszystkich, którzy stęsknili się za początkowym wyglądem bohatera gry. Dzięki niej będzie można szybko dodać Bayekowi brodę. Na taką możliwość czekali głównie gracze pecetowi grający na klawiaturze i myszy.
Na konsolach istnieje bowiem sposób zmiany wyglądu postaci, wystarczy wcisnąć L2 + Y (lub L2 + trójkąt) w zależności, czy gramy na konsoli Microsoftu czy Sony. Z kolei jednoczesne naciśnięcie R2 + Y (lub R2 i trójkąta) zmienia fryzurę naszego bohatera.
Aby sztuczka zadziałała, trzeba to zrobić na karcie menu wyposażenia. Metoda jest nieoficjalna, dlatego zmiana wyglądu nie zostanie zapisana w stanie gry, więc po ponownym jej uruchomieniu trzeba powtórzyć procedurę. Najnowsza łata wreszcie rozwiąże ten nieco uciążliwy problem.
Jednak nie samą brodą człowiek żyje. W patchu 1.05 znalazł się cały szereg innych usprawnień. Przede wszystkim poprawiono optymalizację gry na wszystkich platformach - od teraz Origins powinno wreszcie działać płynniej. Aktualizacja usuwa też problemy z parametrami wydajności sprzętu dla systemów z kartą Radeon R9 serii 2xx.
Poprawka eliminuje błąd w misji „Zasadzka na morzu”, który powodował uszkodzenie zapisu gry. Wyeliminowano też bug z niekończącym się ekranem ładowania oraz usunięto wiele problemów z wyświetlaniem szczegółów obiektów i postaci NPC. Od teraz zupełnie inaczej ma wyglądać animacja kończąca burzę piaskową, poprawi się wygląd wody w jaskiniach oraz niektóre tekstury powierzchni i modeli.
Dość istotne zmiany nastąpią także w samej rozgrywce. Od teraz w trybie hard przeciwnicy znajdujący się na niższym poziomie niż protagonista będą znacznie większym wyzwaniem. Zmianie uległy nawet pewne animacje ruchów naszej postaci oraz niektórych przeciwników. Po zainstalowaniu patcha płynniej powinny też odbywać się przejścia z rozgrywki do scenek przerywnikowych.
Patch 1.05 waży 1,3 GB dla obu wersji konsolowych. Jak wspominaliśmy na wstępie, użytkownicy PlayStation 4 mogą go już pobrać. Posiadacze Xboksa One zrobią to 20 listopada, a gracze pecetowi niestety muszą jeszcze kilka dni poczekać. Dokładna data premiery łatki na PC nie została jeszcze podana, lecz powinno to nastąpić na dniach. Wszystkie szczegóły aktualizacji znajdziecie tutaj.